"אני הלכתי למות, הייתי נואש": היזם אבי ירון בהרצאה מרגשת מול סטודנטים להנדסה. היזם אבי ירון, האחראי על הקמת מספר חברות היי-טק, הגיע בשבוע שעבר למכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, לספר לסטודנטים במסלול יזמות את סיפורו האישי וכיצד הביא עצמו בלית-ברירה להקמת חברה מצילת חיים.

כלים
היזם אבי ירון. צילום: יח"צ
היזם אבי ירון. צילום: יח"צ

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון אירחה בשבוע שעבר את היזם אבי ירון, במסגרת מסלול יזמות שהחל השנה במכללה. ירון, כיום מנכ"ל חברת "Joy Ventures", המציא את המוצר הראשון שלו ביחידת המודיעין 8200, בה שירת. לאחר שהשתחרר מהצבא והלך ללמוד הנדסה, החל אבי להמציא ולהקים חברות הזנק שונות.

אבי ירון סיפר לסטודנטים מהמכללה את סיפורו האישי וכיצד האיום על חייו, לאחר שגילו במוחו גידול סרטני, הביא אותו לנסות להמציא בכל מחיר מכשיר שיעזור לרופאים לנתח אותו. אבי הצליח לפתח שבב למצלמת תלת-מימד העובדת על פי עקרון עין הדבורה. מכשיר זה הצליח להציל את חייו שכן הרופאים הצליחו לנתח אותו ולהסיר את הגידול באמצעות הטכנולוגיה אותה המציא.

"הרכיב שהמצאתי מאפשר לרופא לראות נפח וכך הוא מסוגל לראות את הגידול בשלושה מימדים ולהסיר את הגידול במלואו" סיפר אבי ירון. הסטודנטים שאלו את אבי שאלות רבות בנוגע להצלחת המצאת הרכיב וכיצד הצליח בכלל לחשוב על הרעיון. לשאלה זו השיב אבי "אני הלכתי למות, הייתי נואש, החלטתי לעשות הכל כדי להצליח, אפילו לנחש. רק ככה הצלחתי".

ד"ר לליב כהן-ישראלי, ראש מסלול היזמות במכללה, סיפרה על הקשר שלה לאבי ירון ומדוע בחרה בו להרצות מול הסטודנטים: "אבי ירון מהווה בעיניי מודל לחיקוי כיזם ישראלי שהמצאותיו משנות חיים. כיום אנו שותפים לדרך אשר מטרתה לפתח טכנולוגיה שתסייע להורדת מתח בחיי היום יום וכן תעזור לזהות רגשות חיוביים אצל אנשים בריאים כדי לרפא מחלות פסיכוסומטיות. אחת ממטרות הביקור של אבי היא לרתום את הסטודנטים של SCE לפרויקט זה ולבדוק כיצד אפשר לשתף פעולה בעתיד".

לבסוף סיכמה ד"ר כהן-ישראלי: "חשוב לי שהסטודנטים יכירו יזם כמו אבי - נעים הליכות, מדבר בגובה עיניים, משתף מניסיונו, אוהב את הסטודנטים ("עם האש בעיניים"), ולמרות שהוא מרצה בכל המוסדות האקדמיים הנחשבים ביותר בעולם , הוא בחר להגיע למכללה ולדבר עם הסטודנטים שלנו".

מסלול היזמות והחדשנות הוא מסלול דו-שנתי המיועד לסטודנטים מובילים. התכנית נועדה לספק פלטפורמה מעשית לסטודנטים המעוניינים להקים מיזמים טכנולוגיים או להשתלב במיזמים קיימים וכוללת קורסים אקדמיים מתקדמים ביזמות, סדנאות בתחומים שונים לצד התנסות בפתרון בעיות במחלקות המו"פ בתעשייה.

למסלול ניתן להגיע מכל מחלקות ההנדסה וסך הכל רשומים בו ארבעים סטודנטים. בחודשי הקיץ תצא משלחת של סטודנטים מהמסלול לסיור לימודי והתמחות באוניברסיטת UNLV בלאס וגאס שבארצות הברית.

אודות SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון:

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, הוקמה בשנת 1995 באישור המועצה להשכלה גבוהה, וכיום היא המכללה הגדולה בישראל ללימודי הנדסה. המכללה מפעילה שני קמפוסים, בבאר שבע ובאשדוד, ומעניקה תואר ראשון ושני ברוב מסלולי ההנדסה. כמו כן במכללה ישנם לימודי מכינה במרכז ללימודים קדם אקדמיים. בראש המכללה עומד פרופ' יהודה חדד המכהן כנשיא.

 

עדכונים אחרונים

ינו 29, 2024

מקצועות מבוקשים ומתגמלים לשנת 2024

גם על רקע המלחמה, שוק העבודה ממשיך להתפתח ויוצר הזדמנויות חדשות במגזרים שונים. בתקופת…
נוב 30, 2023

שליטה באמנות האנימציה: המשמעות של קורסי אפטר אפקטס במכללות לאנימציה

בתחום כמו אנימציה, חשוב להישאר מעודכנים תמיד. ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הכלים והטכניקות…
אוק 24, 2023

התפקיד המכריע של ההכנה בתהליך החטיבה: הדרכת תלמידי כיתות ו' מחוננים

להכנה לחלוקה יש תפקיד מכריע בהדרכת תלמידי כיתות ו' המחוננים. תהליך זה חיוני כדי להבטיח…
אוג 03, 2023

מה חשוב ללמוד כשיוצאים לעבודה בהייטק

בעולם הטכנולוגיה המתפתח במהירות, חיוני להישאר בקדמת העקומה ולהצטייד בכישורים ובידע…
מרס 01, 2023

כל מה שחשוב לדעת על לימודי ניהול

תוכנית הלימודים בתואר ראשון בלימודי ניהול עוסקת בתיאוריות ובפרקטיקות של הניהול העסקי.…
ינו 16, 2023

סטודנטים? כך תקלו על עצמכם בתואר

לימודי תואר ראשון הם חוויה מרתקת ומעצימה, אבל גם תובענית מאוד.