מי שמכיר את התחום של ניתוחי חזה יודע שהניתוח הפופולארי ביותר הוא הגדלת חזה, אך לצד ניתוח זה, אנחנו יכולים למצוא ניתוח נוסף שנחשב מאוד פופולארי בקרב נשים רבות והוא ניתוח הרמת חזה.

נשים רבות, בעיקר נשים לאחר לידה וכן נשים מבוגרות עוברות ניתוח הרמת חזה, מסיבות שונות אשר בהמשך המאמר נסביר מה הן. ניתוח זה מתבצע על ידי רופאים פלסטיים אשר מתמחים באופן ספציפי בניתוחי חזה. הניתוחים מתבצעים במרפאות פרטיות וכן בתי חולים, על פי הצורך.

ניתוח הרמת חזה נחשב לניתוח פופולארי, מאחר והוא משנה את המראה החזותי של האישה. נשים רבות מתמודדות עם חזה נפול, כתוצאה מזקנה ומשינויים במבנה הגוף. כאמור, נשים רבות חוות את זה לאחר לידה, אז מבנה הגוף שלהן משתנה, וכן במהלך השנים, בין היתר כתוצאה משינויים במשקל הגוף (מקרים קיצוניים של דיאטה). מאחר ועבור נשים רבות החזה הוא הרבה יותר מאיבר בגוף אלא בעל חשיבות גם לתפיסה שלהן את עצמן כנשים, הרי שהן בוחרות לעבור ניתוח הרמת חזה, על מנת להחזיר לעצמן את המראה הטבעי שלהן.

יש לציין, שלא פעם ביצוע ניתוח הרמת חזה מתבצע בנוסף לניתוח הגדלה או הקטנת חזה. זה קורה כאשר החזה קטן או גדול מדי (תלוי במבנה שלו). במקרים אלו, האישה מנצלת את הניתוח לצורך שינוי של גודל השד, מה שיכול גם להשפיע בצורה כזו או אחרת, על יכולת ההרמה שלו.

כיצד מתי עוברים ניתוח הרמת חזה

ניתוח הרמת חזה מתבצע בצורה דומה יחסית לניתוח הקטנת חזה. גם במהלך ניתוח זה, מסירים עודפי עור מתחת לשד, אך בנוסף גם מארגנים מחדש את רקמת השד וכן את מיקום העטרה והפטמה. למעשה מבצעים תיקון כללי לשד. במקרה ומדובר בשד מרוקן, למשל, אחרי הנקה או ירידה ניכרת במשקל, אז גם מכניסים לתוכו שתל סיליקון, מה שמאפשר גם הגדלה שלו וגם מאפשר להרים את השד בצורה אופטימאלית.

כאמור, ניתוח הרמת חזה מתבצע בדרך כלל בקרב נשים אחרי לידה (אחרי שהן מסיימות להניק), אחרי ירידה ניכרת במשקל, וכן כתוצאה ממצב בו השדיים הופכים מרוקנים ונפולים. בדרך כלל זה קורה כתוצאה מתהליך טבעי של הזדקנות.

יש לציין, הניתוח לא יתבצע אצל נשים בעלות משקל עודף, וכן לא אצל בחורות מתחת לגיל 17-18, מאחר ובגיל זה עדיין הגוף מתעצב. ההמלצה של רופאים רבים היא, לחכות עם הניתוח עד אחרי שמסיימים את כל הלידות המתוכננות. זו גם הסיבה שהניתוח לא מומלץ בגילאי עשרים או שלושים, שכן סביר להניח שבשלב זה בחיים, האישה תרצה עדיין ללדת.

לפני שבוחרים לעבור ניתוח הרמת חזה, מומלץ להתייעץ עם רופא ולקבל ממנו את כל ההסברים אודות הניתוח וכן אודות הסיכונים הטמונים בו.