באדיס אבבה בירת אתיופיה נחת אמש בשעת לילה מאוחרת המטוס של חברת 'אתיופיאן איירלינס' שנתקע על מסלול ההמראה בנתב"ג כעשר שעות, לאחר תקלה במנוע המטוס, ובין נוסעיו משלחת ישראלית ממלכתית בראשות השר במשרד ראש הממשלה חה"כ איוב קרא.

השר קרא מהפגישה עם שר הפיתוח האתיופי ומהמפגש עם השגרירה
השר קרא מהפגישה עם שר הפיתוח האתיופי ומהמפגש עם השגרירה

את פני המשלחת קיבלו שר החוץ האתיופי וורקנך גביהו, סגן יו"ר הפרלמנט האפריקאי ד"ר אשבר, שהוא גם יו"ר ההתאחדות לכדורגל באתיופיה, ושגרירת ישראל באתיופיה בליינש זבדיה. מדובר במשלחת חשובה שמטרתה לפעול לקידום והידוק הקשרים וליצירת בסיס איתן וחזק בין ישראל ואתיופיה.

השר קרא צפוי להיפגש עם שרים בכירים ועם ראשי הממשל - ומעבר לנושאים כלכליים ובטחוניים הוא יעלה גם את נושא השבוי אברה מנגיסטו ולבקש עזרה בהפעלת לחץ על ראשי החמאס בעזה על מנת לשחררו על בסיס הומניטרי.

השר איוב קרא אמר בפגישתו הראשונה עם שר הפיתוח של אתיופיה ג'ירמה אמינתי כי "מדיניות ישראל התחזקה והוסיפה להתקדם ברמה הכלכלית מאז ביקר ראש הממשלה באוגנדה, ובשל כך חברות האשראי החליטו להגדיל את התמיכה בחברות שיוזמות עסקים עם מדינות אפריקה".

השר קרא הוסיף ש"ביקשתי בשם ישראל משר הפיתוח לזרז את צירוף ישראל לאיחוד האפריקאי כמשקיפה." שר הפיתוח הצהיר בפגישה ש"היחסים עם ישראל התחילו עוד ממלכת שבא ועד היום, יחסים אלו רק יתחזקו כי באתיופיה אוהבים את ישראל ואנו באתיופיה נעשה הכל שישראל תצורף בהקדם לאיחוד האפריקאי."