באילו שכונות מחיר הדירה יקפוץ ביותר ממיליון שקל? רבים מקווים לרכוש דירה יד שניה שמחירה יזנק לאחר פרויקט תמ"א 38. סטארטאפ חדש חושף את מיקום השכונות בהן אפשר להגדיל את ערך הדירה ביותר ממיליון שקל.

תמ"א 38. צילום: אילוסטרציה
תמ"א 38. צילום: אילוסטרציה

רבים מהמעוניינים ברכישת דירה יד שניה מקווים להגדיל את שווי הנכס לאחר פרויקט תמ"א 38. כעת נחשפים מיקומי השכונות שהדירות בהן מיועדות לפרויקט התחדשות שיגדיל את שווי הנכס ביותר ממיליון שקל.

הבדיקה נעשתה על ידי סטארטאפ חדש בשם TamaFix המאיץ פרויקטים של תמ"א 38, שסרק את האזורים בהם מקדמים זכויות בניה ושהעיריות מאפשרות לבצע בהם הריסה ובנייה מחדש. כדי לאתר את האזורים בהם ערך הדירות יקפוץ ביותר ממיליון שקל סומנו האזורים בהם ערך הקרקע גבוה מהממוצע ושהדיירים צפויים לקבל תוספת של 25 מ"ר לגודל הדירה הקיים.

שמות השכונות שנמצאו הן: ראשונים ברמת גן, תל גנים בגבעתיים, צפון ישן תל-אביב, הדר רמת השרון, גן רש"ל הרצליה, מרכזה העיר רמת גן. לדברי ליאור גוזס מנכ"ל תמ"א פיקס, עליית שווי הנכס ביותר ממיליון חושבה על ידי הוספת שווי תוספת הבניה של 25 מ"ר, ועלייה של שטח הדירה המקורית שלאחר בינוי מחדש השטח הישן שלה יקבל ערך של שטח חדש.

למשל דירות יד שניה בשכונות אלו בגודל 100 מ"ר יימכרו בממוצע ב-2 מיליון שקל, ודירה חדשה בגודל 125 מ"ר צפויה להימכר ב- 3,125,000 שקל, מאחר וכל מ"ר של בניה חדשה מתומחר ב-25 אלף שקל. כלומר בתוך שלוש שנים בהן מתגלגל פרויקט תמ"א 38 ערך הדירה יזנק ב- 1,125,000 שקל, זאת מבלי לחשב את עליית הערך שתתרחש באופן טבעי בענף הנדל"ן באזור המרכז.

באתר www.tamafix.co.il ניתן לקבל מידע ללא תשלום על האפשרות לביצוע פרויקט תמ"א 38 בכתובות שונות והערכה של תוספות הבניה המגיעות לדיירים בבנין. החברה מספקת נתונים למשרד השיכון וזכתה במענק מהמדען הראשי. תמ"א פיקס נוסדה על ידי אלירן סימוני, בעל תואר שני בניהול נדל"ן ושמאות מקרקעין. וליאור גוזס, אדריכל בוגר הפקולטה לאדריכלות ותכנון ערים בטכניון ואנליסט מומחה להתחדשות עירונית.

וידאו לדוגמה משכונה ברמת גן:

https://goo.gl/No5fSG