ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הבוקר מנגידת בנק ישראל, ד״ר קרנית פלוג, את דוח בנק ישראל לשנת 2016. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "התמונה של המשק הישראלי שעולה מהדוח הזה ומדוחות אחרים שאנחנו מקבלים היא טובה מאוד. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

 ישראל היא כלכלה שמנוהלת היטב וצומחת היטב והצמיחה זה הבסיס לשאר הדברים שאנחנו רוצים לעשות. קודם כל, הורדת אי השוויון, שילובם של אנשים בעבודה זה גורם מרכזי, העלאת השכר - שזה חדשות טובות, זאת אומרת, גם ירידה באבטלה וגם עלייה בשכר זה שילוב טוב מאוד שמתבצע במדינת ישראל."

עוד הוסיף והדגיש רה"מ נתניהו: "אבל אנחנו חייבים להבטיח את המשך הצמיחה ושאר המשאבים שאנחנו רוצים לתת לתשתיות, לחינוך, על ידי הבטחת המשך הצמיחה וזה בעצם היעד העיקרי שלנו, כולל על ידי פתיחת שווקים חדשים עצומים ברחבי העולם. זה בסוף מגיע לכיס של האזרח הישראלי - בהפחתת יוקר המחיה, במקומות עבודה, אנחנו מייצרים מאות אלפי מקומות עבודה במהלך השנים האלה ונמנעים מהמכות האיומות של האבטלה ההמונית שאנחנו רואים אצל מבוגרים וצעירים במיוחד במדינות אירופה. אז ישראל במובן הזה היא כלכלה חזקה, אנחנו נדאג שהיא תהיה עוד יותר חזקה".

נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג:

"המצב המאקרו-כלכלי של כלכלת ישראל הוא טוב. הצמיחה חזקה, בוודאי בהשוואה למצבן של מדיניות אחרות. שוק העבודה חזק, האבטלה נמוכה. אנחנו רואים ירידה באי השוויון בהכנסה ברוטו, כלומר ההכנסה מעבודה בעיקר בגלל שאנשים עובדים יותר, בגלל שבמשקי הבית יש יותר משפחות עם שני מפרנסים."