כלים

הנשים, שהגיעו אל בנייני האומה בירושלים משעות הבוקר והגברים, שגדשו את היריד החל משעות הצהריים, התמודדו על כ- 650 משרות במגוון חברות מובילות במשק, המותאמות במיוחד לצרכים המיוחדים של הקהילה החרדית

למעלה מ- 4000 נשים וגברים מהמגזר החרדי הגיעו מאז השעה 9:00 בבוקר ועד השעה 18:00 אחר הצהריים לבנייני האומה בירושלים, במסגרת יריד התעסוקה החרדי הראשון בישראל. במסגרת היריד, הוצעו לבאי היריד מגוון אפשרויות העסקה בשורה ארוכה של תפקידים המותאמים לצרכי האוכלוסייה החרדית.

בין החברות המובילות, אשר גייסו מועמדים לעבודה בשורותיהן, בלטו חברות הטכנולוגיה "נס" ו"מטריקס", חברת הסלולר "אורנג'", רשת המרכולים של רמי לוי "שיווק השקמה", בזק, פלאפון, טלדור, ביה"ח שערי צדק, ארגון ויצ"ו, בנק הפועלים, בנק יהב, התעשייה האווירית וסלקום. כמו כן, לקחו חלק באירוע נציגי המכללה למנהל המפעילה בשיתוף האגף להכשרה מקצועית במשרד התמ"ת, מגוון קורסים אשר נועדו לסייע לנשים וגברים במגזר החרדי, להשתלב במעגל העבודה בישראל

האירוע, פרי יוזמת מחוז ירושלים במשרד התמ"ת, עיריית ירושלים – הרשות העירונית לתעסוקה, הג'וינט, קמח, תב"ת ושירות התעסוקה, מתקיים לראשונה, במתכונת המותאמת לצרכי הקהילה החרדית ובהפרדה מלאה בין גברים לנשים.

שר התמ"ת שלום שמחון שביקר ביריד אמר כי: "לנוכח ההיענות הגדולה של בני הקהילה החרדית בירושלים, שגדשו את יריד התעסוקה הייעודי, ניתן לומר שהמהפכה החברתית האמיתית בישראל, מתרחשת בירושלים ובמיוחד במגזר החרדי. שילוב החרדים בשוק העבודה הוא תנאי לצמיחה בשנים הבאות במדינת ישראל". השר שמחון הוסיף כי משרדו יגבש בחודשים הקרובים הצעת מחליטים שתרכז ברמה ממשלתית את כל תכניות העבודה לשילוב החרדים בשוק העבודה."הממשלה צריכה לפתוח גם את הלב וגם את הכיס על מנת לעמוד ביעד של שילוב החרדים בשוק העבודה" אמר השר שמחון.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "היריד הוא בשורה לירושלים. העירייה פועלת בשיתוף התמ"ת לקידום תחום התעסוקה לכל המגזרים כולל המגזר החרדי ורואה ערך עליון בשילוב המגזר החרדי בתעשייה, בהיי-טק ובתחומים נוספים, בהתאמה לצרכים ולאורחות החיים של הציבור החרדי. שמחתי לפגוש עשרות נציגי חברות שמעסיקות חרדים וחברות רבות העסקות בהשמת חרדים לתעסוקה ואנחנו נמשיך לפעול להרחבת מגמה מבורכת זו".

נאווה זקן, מנהלת מחוז ירושלים במשרד התמ"ת: "אנו שמחים וגאים לראות את שיתוף הפעולה בין הארגונים, הרשויות וגורמי הממשלה השונים קורם עור וגידים בדמות ההצלחה הגדולה בקרב הקהילה החרדית. היריד מוכיח כי יש ביקוש לעבודה בקהילה החרדית, המעוניינת לעזור לעצמה לשפר את רמת החיים וההכנסה ובלבד שיריד התעסוקה ואפיקי ההשתלבות בה, יתחשבו בצרכי הקהילה המיוחדים. נפיק לקחים, נלמד את הצרכים כדי להשתפר ולמצות את פוטנציאל התעסוקה בקרב המגזר החרדי, העומד על כ 60 אלף חרדים."