תערוכת צילומים של הורות שווה המציגה אבות בחופשת לידה - שורת אירועי תרבות שיעלו לדיון ציבורי את נושא השוויון בהורות, התערוכה תוצג במסגרת כנס "עיר שווה" בנושא "הורות שווה" בסוף מרץ, במסגרת יריד צבע טרי, תפתח עיריית תל אביב-יפו בשיתוף שגרירות שבדיה את תערוכת הצילומים של הצלם השבדי יוהאן באוומן בישראל.

כלים
צילום: יוהאן באוומן
צילום: יוהאן באוומן

התערוכה תפתח שורה של אירועי שיח בנושא הורות שווה: סביב התערוכה יתקיימו שני אירועים ביריד "צבע טרי": הראשון, שיח גלריה אבהות מבעד לעדשה (יום שלישי 28.03 בין השעות 18:30 -19:30), בגלריה בה תוצג התערוכה ביריד, בין הצלם השבדי יוהאן באוומן שיגיע לצורך זה לביקור בישראל, לצלם הישראלי אייל פריד שעוסק בתיעוד משפחות. השני (שישי 31.03 בין השעות 11:15 -12:00), חופשת לידה לאבות – זה הבייבי שלנו אפרת אנזל מארחת בסלון משפחתי מומחים, חוקרים והורים שינסו לענות על השאלה מה זו הורות שווה- כמה רחוק האידיאל מול המציאות של הורות שווה בישראל, איך אפשר לקדם את הנושא ואיך מרגיש אבא שלקח חופשת לידה (פחות מחצי אחוז גברים לוקחים חופשת לידה בישראל).

האירוע יערך בהשתתפות שגריר שוודיה בישראל מר קרל מגנוס נסר והגברת רות סופר, יועצת ראש העירייה למגדר, "עיר שווה", עיריית תל אביב-יפו.

תערוכת הצילומים המצליחה ומעוררת הדיון של הצלם השבדי יוהאן באוומן מתעדת אבות שבדים בחופשת לידה - תיעוד שהפך לתערוכה שהוצגה במספר מוקדים ברחבי העולם.

החוק השבדי מגדיר תקופה ארוכה במיוחד של חופשת לידה בתשלום, בתוכה מספר חודשים שבהם שני ההורים זכאים לקחת יחד את חופשת הלידה ובנוסף כל הורה לוקח 3 חודשים בנפרד. החל מ-1995, בעקבות ניצול נמוך של חופשת הלידה על ידי אבות, החוק השבדי הגדיר מכסת ימים ייעודית לאב, שגדלה באופן הדרגתי, ולפני כשנה הורחבה ל-3 חודשים.

לאחר סיום יריד צבע טרי, תנדוד התערוכה למכללה האקדמית תל אביב-יפו, בסיוע שגרירות שבדיה, שם היא תוצג במסגרת כנס עיר שווה בנושא "הורות שווה" (רביעי 05.04 בין השעות 8:30-14:00) של עיריית תל אביב-יפו בשיתוף האקדמית תל אביב יפו. הכניסה ללא עלות בהרשמה מראש בלבד.

הכנס, המתקיים זו השנה החמישית, יעסוק השנה בהורות שווה. בכנס יידונו הצורך הכלכלי והחברתי בהורות שוויונית, המדיניות בנושא בישראל ובעולם ושוק העבודה הישראלי התובעני, מקומם של האבות, המשאבים הקהילתיים הדרושים לגידול ילדים וכיצד העיר יכולה לעודד ולקדם הורות שוויונית.

יועצת ראש עיריית ת"א יפו לשיוויון מגדרי, רותי סופר, הסבירה: "לחברה הישראלית יש עדיין מרחק רב לעבור בדרך להורות שווה באמת. כדי להשיג הורות שווה צריך לא רק להתגבר על פערי השכר ולשנות נורמות חברתיות, אלא גם ליצור תשתיות שהיום לא קיימות, כמו חופשת לידה מספקת לאבות ואפילו תאי שירותים לא ממוגדרים במבני ציבור, שיאפשרו למשל לאבות ללוות את בנותיהן הקטנות לשירותים והזמנת שני ההורים להעביר יחד שעת סיפור בגן".

האירועים פתוחים לקהל הרחב, כרטיס כניסה ליריד "צבע טרי" בעלות של 45 ₪

להלן רשימת האירועים:

28.3-1.4 ג'-שבת | תערוכת גברים בחופשת לידה של הצלם השבדי יוהאן באוומן | צבע טרי, היריד לאמנות עכשווית, תל-אביב | מוזיאון הטבע החדש ע"ש שטיינהארדט, באוניברסיטת תל-אביב, שעות פתיחה: ג-ה 17:00-22:00, ו' 10:00-18:00, שבת 10:00-21:00

28.3 שלישי 18:30- 19:30- שיח גלריה אבהות מבעד לעדשה – הצלם הישראלי אייל פריד והצלם השבדי יוהאן באוומן – בשיחה על אבהות, משפחה וחופשת לידה דרך עיני המצלמה, מוזיאון הטבע החדש ע"ש שטיינהארדט, באוניברסיטת תל-אביב

31.3 שישי 11:15- 12:00– חופשת לידה לאבות – זה הבייבי שלנו - אפרת אנזל מארחת בסלון משפחתי מומחים, חוקרים והורים שינסו לענות על השאלה מה זו הורות שווה, מוזיאון הטבע החדש ע"ש שטיינהארדט, באוניברסיטת תל-אביב

5.4 רביעי – תערוכת גברים בחופשת לידה של הצלם השבדי יוהאן באוומן - כנס "הורות שווה" – המכללה האקדמית ת"א יפו - חבר הלאומים 10, יפו, אולם 007, אודיטוריום ווסטון 2, בין השעות 8:30-14:00. כניסה ללא עלות (בהרשמה מראש בלבד)

אתר התערוכה - http://www.johanbavman.se/swedish-dads/

סרטון על התערוכה (באנגלית) - https://si.se/svenska-pappor-erovrar-varlden/

צבע טרי - היריד לאמנות עכשווית, תל-אביב http://www.freshpaint.co.il/he