תביעת מיליונים: הנערה אובחנה בטעות כסובלת מדלקת עצמות, בעוד שלמעשה לקתה בסרטן. בשל הטיפולים המיותרים והעיכוב באבחון, היא נאבקת על חייה. בימים אלה הגישו עוה"ד דוד פייל ועדי ברוורמן-אברג'יל ממשרד דוד פייל ושות' – תביעת מיליונים נגד קופת חולים כללית ומשרד הבריאות – בטענה שאבחון שגוי של הצוותים הרפואיים בבתי החולים שניידר ותל השומר גרם לטיפול שגוי בנערה חולת סרטן, וכן לעיכוב קריטי בטיפול במחלתה האמיתית – שהתפשטה והחמירה ביותר.

כלים
עוה"ד דוד פייל
עוה"ד דוד פייל

על פי התביעה, התובעת, צעירה בת 22 כיום, החלה לסבול, כשהיתה בת 15, מהזעות לילה, כאבי בטן וגב, חום ותהליכים דלקתיים. היא עברה בדיקות רפואיות בבתי החולים שניידר ותל השומר – שם אובחנה בטעות כסובלת מדלקת העצמות.

בשל האבחון השגוי, החלה הנערה לעבור טיפול בסטרואידים, אשר גרם לה נזק רב - בין השאר בכליות, בריאות, במערכת העיכול ובמערכת החיסונית, וכן לעיוותים קשים בגופה ובפניה. בנוסף, כך נטען בתביעה - נחלשה המערכת החיסונית בגופה, עקב הטיפול המיותר – והדבר גרם להתפשטות מחלת הסרטן לעוד ועוד איברים בגופה.

ד"ר דוד אדלמן, מומחה לאונקולוגיה, בדק את הנערה ואת תיקה הרפואי, וקבע כי התנהלות צוותי הרפואה בבתי החולים בלתי מובנת וחורגת מהפרקטיקה המקובלת ברפואה. לדבריו, הצוות הרפואי היה מודע לאפשרות של מחלה ממארת - כבר בימים בהם הגיעה הנערה לראשונה לבית החולים - אך חרף כך, לא בוצעו בה כל הבדיקות הנדרשות. מעבר לכך, הצוות הרפואי לא ניסה לשלול את מחלת הסרטן, למרות שהתסמינים עליהם דיווחה הנערה תאמו את האבחנה של לימפומה מסוג הודג'קין.

מעבר לכך, מהנערה נלקחה ביופסיה בשבועות הראשונים להגעתה לבית החולים, והצוות ציין כי בהמשך יתקבלו תוצאות הנוגדנים – שהיו אמורות לאושש או להפריך את ההערכה כי הנערה לקתה בדלקת עצמות – אך תוצאות הבדיקה הזו מעולם לא הגיעו לידי הצוות הרפואי – ואיש לא תמה על היעדרן.

לדברי עוה"ד פייל, בפועל, סבלה הנערה מלימפומה שאובחנה רק בחלוף 8 חודשים של טיפול אגרסיבי שגוי. הטיפול השגוי שקיבלה גרם לנזקים קשים בגופה ואפשר ללימפומה להמשיך להתפשט לאיברים רבים, עד שהגיעה לשלב 4 המתקדם. בימים אלה מטופלת הצעירה בתרופה ניסיונית – לאחר שכל הטיפולים המקובלים לא הצליחו להיטיב עם מצבה.

כתוצאה מהמחלה הפסיקה הנערה את לימודיה בכיתה ט' – ומאז ועד היום היא מעבירה את ימיה בטיפולים בבתי חולים. גם הוריה סבלו וסובלים ממשא כבד ביותר, הן כספי והן נפשי – והם נאלצו לצמצם את משרותיהם, ולהקדיש ימים ולילות על מנת לטפל בבתם. בתביעה נטען כי ההורים הוציאו מכיסם עד היום יותר מ-2 מיליון שקלים על הוצאות רפואיות.

עוה"ד פייל וברוורמן-אברג'יל הגישו בימים אלה תביעת מיליונים נגד קופת חולים ומשרד הבריאות המפעילים את בתי החולים בהם טופלה התובעת. התביעה נדונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.