זכויות להט"בים: כל מה שרציתם לדעת - ועוד! לקראת יום זכויות הקהילה הגאה בכנסת, פורטל מיוחד באתר 'כל זכות' מרכז את כל המידע על זכויות להט"ב. ביום שלישי הקרוב, תציין כנסת ישראל את יום זכויות הקהילה הגאה, במסגרתו יקיימו הח"כים שורה של דיונים מיוחדים הנוגעים בזכויותיהם של חברי קהילת הלהט"ב בישראל.

כלים
שרון הורנשטיין, צילום: ישראל הדרי
שרון הורנשטיין, צילום: ישראל הדרי

היום המיוחד בכנסת, הוא הזדמנות מצוינת להציף לסדר היום את מגוון הזכויות העומדות כבר כיום לרשותם של חברי הקהילה הגאה בישראל, אותן רבים מחברי הקהילה עדיין לא מכירים. כדי לסייע, ריכזו באתר 'כל זכות' את כל המידע על זכויות חברי הקהילה הגאה המוגש בחינם לציבור וכולל מידע מקיף ומעמיק על הזכויות והדרכים לממשן.

"לזוגות בני אותו המין יש לא מעט זכויות, בדומה לכל זוג הטרוסקסואלי" מסביר עו"ד שרון הורנשטיין, העורך הראשי של אתר 'כל זכות' "כך למשל, בפורטל ניתן למצוא מידע רב עבור זוגות בני אותו המין הכולל את , , האפשרות לערוך , , , ואפילו חלילה, מידע על בעת הצורך".

ומה לגביי הרחבת המשפחה? "כיום במדינת ישראל יש לא מעט זכויות העומדות לרשותם של להט"בים המעוניינים להרחיב את התא המשפחתי שלהם" מסביר הורנשטיין "הבאת ילד לעולם היא סוגיה מורכבת מאוד עבור מרבית מחברי קהילת הלהט"ב אבל גם כאן, זה לא שאין זכויות כלל וכלל. הורים מאותו מין זכאים , , ויכולים או להתמנות כ על ילדיהם הביולוגיים של בני הזוג כמו בני זוג אחרים, ולאחרונה אף ."

זאת ועוד, לאוכלוסיות שונות בתוך הקהילה יש לא מעט זכויות שכדאי להכיר. "באתר ריכזנו מידע מקיף על הליכים הנוגעים בזהות המגדרית של הקהילה הטרנסג'נדרית" מסביר הורנשטיין "בין היתר, פירטנו באתר על , הליך . אגב, זוהי גם הזדמנות טובה לספר כי , היוצרות עבורן פתרון דיור זמני לשנה עד שנה וחצי".

עוד במדריך, ניתן למצוא מידע מקיף גם בנושאי החינוך והתעסוקה, בהם החובות החוקיות האוסרות על אפליה מטעמי או בעבודה ועל אפליה מטעמי נטייה מינית או מגדר . על פי הורנשטיין, "אם לא קיבלו אתכם לעבודה, פגעו בקידומכם או הרעו את התנאים להם אתם זכאים על רקע נטייתכם המינית, ואפילו אם שאלו אתכם על נטייתכם המינית, זוהי אפליה אסורה ואתם יכולים לפנות לנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה ".

את כל המידע, ניתן לקבל בפורטל המלא שהוקדש לנושא באתר כל זכות.