טראמפ נתן לישראל לבחור: פתרון הסכסוך באמצעות סיפוח והקמת פדרציה ליהודים וערבים או "חבל תליה" לאומי "הצהרת דונאלד טראמפ – 'מדינה אחת או שתי מדינות, לבחירתכם' – מוכיחה את מה שתנועת הפדרציה טענה עוד לפני הבחירות בארה"ב - ממשל טראמפ נותן לנתניהו גיבוי לכל מהלך מול הפלסטינים".

עמנואל שחף, בכיר המוסד לשעבר וממובילי תנועת הפדרציה
עמנואל שחף, בכיר המוסד לשעבר וממובילי תנועת הפדרציה

כך אומר היום (ה') עמנואל שחף, בכיר המוסד לשעבר וממובילי תנועת הפדרציה. לדברי שחף: "אם נתניהו לא יעשה את הדבר הנכון, טראמפ נותן לנו למעשה את החבל הדרוש לנו כדי לתלות את עצמנו. אם נתניהו ימשיך במדיניותו הנוכחית – שמירה על הסטטוס קוו בשטחים – הוא מוביל אותנו להרוס את עצמנו ושום גורם חיצוני לא יבלום אותנו כעת".

טראמפ נתן לנו תקווה – לגיטימציה לפתרון הפדרציה לדברי שחף: "ואולם, טראמפ גם העניק לנו תקווה. הוא נתן לישראל, לראשונה, לגיטימציה לפתרון הנכון של הסכסוך עם הפלסטינים: החלת החוק הישראלי על כל ארץ ישראל, כולל יהודה ושומרון ולמעט עזה, מתן זכויות אזרח לתושבי יו"ש הערבים, והפיכת ישראל לדמוקרטיה פדרלית מתקדמת. המפתח לפתרון הזה הוא הענקת ממשל אזורי אוטונומי לכל חבל ארץ בישראל והפיכתה לפדרציה כדוגמת ארה"ב, שוויץ, ובלגיה ומדינות נוספות מהמתקדמות בעולם. מדינה שבה יהודים וערבים יוכלו לנהל את ענייניהם בעצמם ולממש את זהותם התרבותית תחת המטרייה הביטחונית של צה"ל והמטריה הכלכלית של המשק הישראלי המודרני והמתקדם".

אודות תנועת הפדרציה: תנועת הפדרציה היא תנועה אידיאולוגית ורעיונית ששמה לה למטרה להנהיג בישראל שלטון אזורי, בדומה למשטר הקיים באחדות מהמדינות המפותחות בעולם, כמו שווייץ, בלגיה וארצות הברית. התנועה קוראת להחלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון והענקת אזרחות ישראלית וזכויות אזרח מלאות לתושבים הערבים של יו"ש, תוך השארת ההתנחלויות ביו"ש על כנן והשארת צה"ל ככוח הצבאי היחיד בין הים והירדן (ללא רצועת עזה). שטח המדינה, כולל יו"ש, יחולק ל-30 קנטונים – מחוזות אוטונומיים שינהלו את ענייניהם הפנימיים לפי צרכיהם וראות עיניהם. לכל קנטון יהיו ממשלה ומועצה משלו, שיחוקקו חוקים מקומיים וינהלו את ענייני החינוך, השלטון המקומי, השיטור, התכנון והדיור, בעוד שהממשלה הפדרלית תנהל את ענייני הביטחון, החוץ והמאקרו-כלכלה. כנסת ישראל תוגדל ובנוסף למועצה המחוקקת הקיימת, תוקם מועצה נוספת שתייצג את הקנטונים. בתנועת הפדרציה מאמינים כי החלת החוק הישראלי ביו"ש ומתן זכויות אזרח לתושביה היא כיום הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-ערבי, וכי משטר פדרלי בין הים והירדן יעניק לכל התושבים ביטחון, שקט ושגשוג כלכלי וחברתי לשנים רבות.