דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ב- 15.2.17 יום רביעי: "הנשיא טראמפ, תודה רבה על קבלת הפנים החמה שאתה ומלאניה הענקתם לי, לאשתי שרה ולפמלייתנו. אני מוקיר את ידידותך אתי ועם מדינת ישראל. היא ניכרת באופן ברור כל כך בדברים שאמרת עכשיו. לישראל אין ידידה טובה יותר מאשר ארצות הברית ואני מבטיח לך שלארה"ב אין ידידה טובה יותר מישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: אבי אוחיון - לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צילום: אבי אוחיון - לע"מ

הברית בינינו חזקה מאוד, אך תחת הנהגתך, אני בטוח שהיא תתחזק אף יותר. אני מצפה לעבוד אתך כדי לשפר באופן דרמטי את היחסים בינינו בכל התחומים: בביטחון, בטכנולוגיה, בסייבר, במסחר ובתחומים רבים נוספים. ואני מברך על קריאתך הברורה להבטיח שישראל תקבל יחס הוגן במוסדות הבין-לאומיים ושההשמצות והחרמות נגד ישראל יתקלו בהתנגדות שנובעת מהעוצמה והעמדה המוסרית של ארה"ב.

כפי שאמרת, הקשר בינינו מבוסס על זיקה עמוקה של ערכים משותפים ואינטרסים משותפים. ערכים ואינטרסים אלה נמצאים תחת התקפות הולכות ונשנות מידי כוח רשע, טרור איסלאמי קיצוני. אדוני הנשיא, הפגנת בהירות ואומץ לב כשניצבת מול האתגר הזה. אתה קורא להתייצב מול המשטר האיראני, למנוע מאיראן לממש את ההסכם הגרוע הזה ולהגיע למצבור נשק אטומי, ואמרת שארה"ב מחוייבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אתה קורא להביס את דאעש.

Netanyahu2 Trump credit avi ohayon laam ecb00

תחת הנהגתך, אני מאמין שנוכל להסיג לאחור את גל האיסלאם הרדיקלי הגואה, ובמשימה חשובה זו כמו גם במשימות אחרות, ישראל עומדת לצדך ואני עומד לצדך.

אדוני הנשיא, אם נוכל לבלום את האיסלאם המיליטנטי, נוכל לנצל הזדמנות היסטורית מכיוון שלראשונה בימי חיי ולראשונה מאז קום מדינת ישראל, מדינות ערב באיזור אינן רואות בישראל אויבת, אלא יותר ויותר הן רואות בנו בת ברית.

אני מאמין שתחת הנהגתך, השינוי הזה שחל באיזור שלנו מביא איתו הזדמנות חסרת תקדים לחזק את הביטחון ולקדם שלום. הבה נממש את ההזדמנות יחד. הבה נחזק את הביטחון, נמצא דרכים חדשות אל השלום ונוביל את הברית הנפלאה בין ישראל לארה"ב לגבהים חדשים.

תודה רבה, אדוני הנשיא".