מי הם נוגדי החמצון ולמה הם טובים לעור שלנו? - באדיבות "הרבלייף - דרך חיים". תזונה נכונה היא הבסיס לא רק למראה הכללי של הגוף, אלא גם למראה עור פנים מושלם. מי שרוצה להשיג עור בריא וזוהר חייב להתחיל להכניס מזונות עשירים בנוגדי חמצון.

צילום: יח"צ הרבלייף
צילום: יח"צ הרבלייף

אנחנו שומעים את המונח "נוגדי חימצון" בהקשרים רבים כל כך, אבל מי הם נוגדי החמצון, ולמה חשוב כל כך לצרוך מזונות עשירים בנוגדי חמצון? נוגדי חמצון הם חומרים שמונעים נזק לתאים, שנגרם על ידי חמצון. תהליך של חמצון עלול ליצור רדיקלים חופשיים, שאמנם נשמעים מאוד מפחידים, אבל ניתן למזער בקלות את ההשפעה שלהם על הגוף. איך? באמצעות נוגדי חמצון, כמובן!

איך נלחמים ברדיקלים החופשיים?

בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר את המונח "רדיקלים חופשיים", אבל מה הם, בעצם? הרדיקלים החופשיים הם מולקולות לא יציבות, שחסר להן אלקטרון בודד והן מנסות להשיג את האלקטרון החסר הזה ממולקולות אחרות. בתהליך הזה עלולים הרדיקלים החופשיים לפגוע בחומרים ורכיבים חיוניים שקיימים בגוף. מעבר לבעיות הבריאותיות שהם עלולים ליצור, הם פוגעים גם בקולגן, שאחראי למראה הגמיש של העור. הפגיעה הזאת גורמת, למראה עור זקן ומקומט. היווצרות של רדיקלים חופשיים מתרחשת בתאי הגוף כל הזמן. זה נורמלי. חשיפה לזיהום אוויר, טבק או חומרי הדברה עלולה לגרום ליצירת רדיקלים חופשיים, ובנוסף הם נוצרים גם כחלק מהמטבוליזם היומיומי. הגוף שלנו יוצר בעצמו רדיקלים חופשיים. החדשות הטובות? האויבים הגדולים של הרדיקלים החופשיים הם נוגדי החמצון, ואת אלה אפשר להשיג בקלות בעזרת מזונות עשירים בנוגדי חמצון ובעזרת ויטמינים ותוספי תזונה.

אז איפה משיגים את נוגדי החמצון?

ויטמינים מסוימים נחשבים כנוגדי חמצון מוצלחים במיוחד, ומאכלים רבים שמכילים ויטמינים נוגדי חמצון הם גם טעימים באופן מיוחד. בעיקר: פירות וירקות כמו גזר, תרד, פירות הדר ופירות יער, הם מלאים בוויטמינים נוגדי חמצון ועוזרים לשלוט בהיווצרות הרדיקלים החופשיים בגוף.

מעבר לכך, כמובן שכדאי להוסיף גם מוצרים לטיפוח העור שמכילים נוגדי חמצון, כמו תכשירים מסדרת Radiant C של הרבלייף, שמכילים ויטמין C, ותוספי תזונה, כמו שיזנדרה פלוס למשל, שמכילים ויטמינים E ו-C, בטה קרוטן וסלניום.

למה צריך ויטמין C לעור?

ויטמין C מחזק את המערכת החיסונית, כידוע, אבל זו לא החשיבות היחידה שלו עבור הגוף. מתוקף היותו נוגד חמצון חזק, שנלחם ברדיקלים החופשיים, הוא גם מסייע ביצירה של קולגן, שבעצמו שומר על עור גמיש ובריא. אבל אם תסתכלו על תוויות המוצרים שיש לכם בבית, לא תמיד תמצאו אותו. הוא יכול להופיע גם בשמות אחרים כמו חומצה אסקורבית, סודיום אסקורבט או בשמות נוספים.

למה צריך ויטמין E לעור?

ויטמין E הוא אחד מנוגדי החמצון הפופולריים ביותר הקיימים, וגם הוא, כמו ויטמין C, מסייע רבות במראה בריא של העור – הוא מפחית את אובדן הגמישות של העור, מטשטש צלקות ושומר על העור מפני הזדקנות מוקדמת. גם ויטמין E יכול להופיע בשמות נוספים על המוצרים שלכם, כך שאם אתם רואים רכיבים כמו טוקופרול או טוקוטריאנול, אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שהמוצר מכיל ויטמין E.

כדי לפגוע ברדיקלים החופשיים שנמצאים בשכבות השטחיות של העור, השתמשו בתכשירים לטיפוח העור שמנקים, מזינים ומגנים על העור שלכם. הקפידו לבחור מוצרים שמכילים את נוגדי החימצון ויטמין E וויטמין C. בנוסף, אל תצאו לשמש בלי למרוח קרם הגנה ושמרו על דיאטה מאוזנת ובריאה, מלאה במזונות נוגדי חמצון. הצעדים הפשוטים האלה יעזרו להשיג מראה עור בוהק ובריא בזמן קצר.