משמר על הבר: המשמר החברתי יתארח בפאב "דיזי" ממלא מקום מנכ"ל המשמר החברתי, ארן רונדל, והבלוגר ערן הילדסהיים ("הכלכלה האמיתית") ירצו וישוחחו עם הקהל ביום שני הבא, ה-13 לפברואר, בפאב דיזי פרישנדון, דיזנגוף 121, תל אביב, תחת הכותרת "50 גוונים של חשאיות בכנסת".

כלים
משמר על הבאר
משמר על הבאר

האירוע יתחיל ב-19:00. הכניסה חופשית. "מליאת הכנסת היא תיאטרון של שקיפות, עם במה, יציעים ומונולוגים דרמטיים מול קהל. אבל הדברים החשובים באמת סמויים מן העין, מאחורי דלתות, בוועדות סגורות, חלקם מסוכמים ללא אישור פרלמנטרי, בהצבעות אינטרנט חסויות, לפעמים בפורומים חשאיים בחו"ל" אומר רונדל.

רונדל והילנדסהיים ידברו על ההתנהלות העקלקלה של הממשלה בעסקאות גז בינלאומיות, בהסכמי סחר כמו TISA , באי הסדרים בקק"ל, בזיכיון לצינורות נפט, ועל חוקים קטנים שמתנגשים עם אינטרסים מסחריים גדולים.

לעמוד האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/595557503974397/

המשמר החברתי קם בקיץ 2011, במהלך הפגנות מחאת האוהלים והמחאה החברתית. מאז, היה המשמר פעיל בעיקר בכנסת. מאות פעילים של המשמר נוכחים בכל הדיונים בנושאים כלכליים-חברתיים בוועדות הכנסת ועוסקים במעקב, פרסום וביקורת על חקיקה בנושאים חברתיים במטרה לחזק את הכנסת והח"כים מול לחצי החברות הגדולות ובעלי ההון ואת מחויבות חברי הכנסת לעניינים חברתיים.

בחודשים האחרונים החל המשמר לפעול גם ברשויות המקומיות. פעילי המשמר החברתי הארצי נפגשים עם פעילים מקומיים בערים שונות ברחבי ישראל ומגבשים יחד עמם תכניות לקידום מאבקים למען צדק חברתי ולמען שיתוף הציבור ברשויות מקומיות. הפעילים יקדמו מאבקים ציבוריים ביישובים ואת הגדלת המעורבות הפעילה של תושביהן מול הרשויות המקומיות, הממשלה וגורמים עסקיים. התוכנית החלה לפעול בנהרייה, רמלה, ג'סר אל-זרקה ויישובים נוספים.