למעלה ממאה משתתפים באירוע תמיכה בהצעת החוק של חה״כ אילן גילאון (מרצ) להשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום אמש (שלישי) בירושלים. באירוע הופיע אורח מיוחד: ח״כ לשעבר, העיתונאי ניצן הורוביץ. עוד דיברו: הזמרת מורן מזוז, ויו״ר ועד ההורים לילדים עם מוגבלות במזרח העיר, שאהר שבאנה. גילאון: ״קצבה של 2342 ש״ח לא רק שהיא לא קצבת קיום בכבוד, היא לא קצבת קיום כלל.״

צילום: ענבל דימנט
צילום: ענבל דימנט

הורוביץ: ״המאבק על השוואת הקצבאות לשכר המינימום - המאבק הכי חשוב שמתנהל כיום בישראל. לא צריך להיות מומחה לכלכלה בשביל להבין את הצדק הבסיסי בהצעה הזו.״ אמש (שלישי), 31.1, הגיע יו״ר סיעת מרצ, חה״כ אילן גילאון, שהצעתו להשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום עברה לאחרונה בקריאה טרומית בכנסת, במרכז לעיוור בירושלים, למפגש תמיכה שני בשורה של מפגשים המתקיימים בימים אלה ברחבי הארץ, הקוראים לציבור לתמוך בהצעת החוק.

גילאון סיפר למשתתפים כי אמר לראש הממשלה נתניהו שהוא מוכן לוותר על כל קרדיט ולאפשר לממשלה להפוך את ההצעה לשלה, ובתנאי שתעבור. כשנשאל על-ידי הקהל מה ענה ראש הממשלה, ענה גילאון בהלצה ש: ״לא יהיה כלום כי אין כלום״.

גילאון אמר: ״העם צריך להכריח את הפוליטיקאים לעשות כדברו. אם מיקי זוהר, שתועד אומר ״לא אכפת לי מכולם חוץ ממיקי זוהר״, הוא נבחר של העם, אז אולי העם צריך לשנות את נבחריו. בן גוריון אמר בזמנו: ״אני לא יודע מה העם רוצה, אלא מה רצוי לעם״, והיום אני אומר – בואו נאבק כדי שנבחרי הציבור, הממשלה, יזכו ללחץ הציבורי מהציבור שכבר לא יכול לשאת את העובדה שבמשך חמש-עשרה שנים קצבת הנכון לא התעדכנה ולו בשקל אחד בודד. אם ההצעה תעבור גם בקריאה ראשונה, זה יהיה מצב שלא ניתן יהיה לסגת ממנו יותר לאחור.״ ניצן הורוביץ אמר באירוע: ״ אומרים ׳כל ישראל ערבים זה לזה׳, אנחנו מדינה של אחריות חברתית, אז בואו נוכיח דרך ההצעה הזו, שהיא יוזמה קונקרטית, דבר פשוט: להשוות את קצבת הנכות לשכר המינימום.״ ״אנחנו פה כדי לתמוך בו ובמאבק הזה, שהוא המאבק החברתי הכי חשוב בארץ. אם נתמיד, יש סיכוי להצליח. ואני לא נאיבי, לא שוגה באשליות. אני באמת חושב שלמאבק הזה יש סיכוי להצליח. ראיתי את הפרצופים של האנשים מהקואליציה, שבגלל משמעת קואליציונית, היו צריכים להצביע נגד. ראיתי את הבושה על הפנים שלהם. גם הם לא הבינו.״ ״לא צריך להיות מומחה לכלכלה בשביל להבין את הצדק הבסיסי בהצעה הזו, ולכן מבחינה ציבורית, זה מסר שפשוט להעביר אותו״, אמר הורוביץ.