עמיר פרץ על פינוי עמונה: ״נתניהו גם אכל את הדג המסריח של חוק ההסדרה, גם פיצה את המתנחלים באלפי יחידות דיור ובמיליוני שקלים וגם נאלץ גם לפנות בכוח את תושבי עמונה. אין דוגמה ברורה יותר מזו לכשל ערכי ומנהיגותי ולחוסר יכולתו של נתניהו להנהיג״.

חה"כ עמיר פרץ
חה"כ עמיר פרץ

ח״כ עמיר פרץ, המועמד לתפקיד יו״ר מפלגת העבודה: ״סיפור עמונה הוא סיפור של איוולות הנובע מהיעדר מדיניות ומהיעדר מנהיגות וסופו בסדרת עימותים מיותרים מול בג״צ, הקהילה הבינלאומית, הרשות הפלסטינית וגם מחזות קשים של פינוי עמונה״.

שר הביטחון לשעבר ביקר את נתניהו בחריפות על והתרגילים המפותלים כתוצאה מחוסר יכולת לממש צו בית משפט פשוט תוך גרירת המדינה לעימותים חיצוניים ופנימיים מיותרים: ״בעשרות ישיבות ממשלה שהוקדשו לניסיון לרצות את הנהגת המתנחלים ולהביא לפינוי מרצון של עמונה, נכנע נתניהו למתנחלים עם חוק ההסדרה הבלתי חוקתי.

נתניהו הכריז על בניית אלפי יחידות דיור ביו״ש ותשלומי פיצויים בעלות מיליונים, עימות מול בג״צ, מול בנות בריתנו בעולם ומול הרשות הפלסטינית, באופן שמסכן את ביטחון אזרחי ישראל ואת שלטון החוק״ ״בסופו של דבר, היעדר המנהיגות והיעדר המדיניות ביחד עם אופיו המתפתל גרמו לכך שנתניהו גם אכל את הדג המסריח של חוק ההסדרה, גם שילם במיליוני ש"ח ובפיצוי תושבי עמונה וגם הביא למראות קשים של פינוי אזרחים מבתיהם בכוח״.

״רק מנהיגות יוזמת ואחראית תוכל לשמור על גושי ההתיישבות ולמנוע את הפינוי שלהם בעתיד״.