מערכת ריסוס פורצת דרך ידידותית לסביבה פותחה על ידי חוקרי חברת נען דן ג'יין הישראלית תוצג לראשונה בארץ בתערוכה החקלאית בערבה ברביעי וחמישי- 1-2.2.17 פיתוח חדשני של חברת 'נען דן ג'יין שהחל כמחקר למציאת פתרון לטיפול במחלה קטלנית במטעי הקיווי בעולם, יאפשר התמודדות עם המחסור הגדול של ידיים עובדות בחקלאות וישפר את יכולת התגובה למחלות בגידולים חקלאיים באמצעות מערכת ריסוס חדשנית וידידותית לסביבה, שתוצג לראשונה בישראל, במסגרת התערוכה החקלאית.

כלים
מערכת ריסוס פורצת דרך ידידותית לסביבה פותחה על ידי חוקרי חברת נען דן ג'יין הישראלית
מערכת ריסוס פורצת דרך ידידותית לסביבה פותחה על ידי חוקרי חברת נען דן ג'יין הישראלית

במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה בתחנת יאיר בחצבה מחר ומחרתיים- ימים רביעי וחמישי, 1-2 פברואר 2017. מערכת חדשנית שפיתוחה החל בעקבות משבר עולמי בגידול הקיווי, למציאת פתרון למחלה PSA -מחלה קריטית בקיווי שעל המגדל לטפל בה באמצעות ריסוס לכל המאוחר תוך 24 שעות.

בעבר, התהליך המורכב של הריסוס, הקושי שנוצר בעקבות הגשמים לעבודת טרקטורים בשטחים החקלאיים השוקעים בבוץ והמחסור בידיים עובדות הביאו לכך שמטעים שלמים ניזוקו מידי שנה, תוך הפסדים כלכליים גדולים.

המערכת החדישה שפותחה על ידי "נען דן ג'יין" מעניקה פתרון לשיטת הריסוס הנהוגה מזה עשרות שנים, בהם התבצע ריסוס השטחים החקלאיים, על ידי טרקטורים כבדים העוברים בשטחים החקלאים ופוגעים באיכות ומרקם הקרקע, בתהליך שארך שעות ולעיתים ימים.

המערכת החדשנית קבועה בקרקע, מבוססת על הזרקה סטטית ומותקנת בשטח ומאפשרת טיפול נקודתי לפי סוג המטע, הגידול ושיטת הנטיעה. חומר הריסוס מוחדר באמצעות מערכת הזרקה חיצונית- כך שלא נדרשת כלל נוכחות האדם בשטח, ומאפשרת חיסכון עצום בכוח האדם.

על פי בדיקות החברה, שטח של 100 דונם שהצריך בעבר עבודת ריסוס של כ-12 שעות, מסוגל כעת באמצעות השיטה החדשה להשלמת התהליך תוך 46 דקות! כמו כן ההחדרה הנקודתית של החומר מאפשרת שמירה על איכות הסביבה ועל בריאות העובדים.

המערכת שפותחה במהלך 19 החודשים האחרונים בעלות של כ 700,000 שקלים מבוססת על אביזרי יישום מיקרו של החברה ששודרגו והותאמו לצרכי המערכת החדשנית בבקרה ופיקוח של יוזם המערכת ואגרונום החברה- מעוז אביב שציין, כי המערכת כבר פועלת בחווה חקלאית אחת באיטליה ושתי חוות חקלאיות בפיליפינים. בחברה מעריכים, כי לאחר הצגתה לראשונה בארץ בתערוכה החקלאית בערבה, חקלאים רבים יעברו לשיטת ריסוס ייחודית זו. לדבריו של אגרונום החברה מעוז אביב: "המערכת מביאה בשורה של ממש למגדלים שיכולים לחסוך בשעות עבודה ובכוח אדם ובמקביל יוכלו לבצע ריסוס גם כשהקרקע בוצית. התהליך מתבצע בלחץ גבוה המבטיח החדרה איכותית של החומר לצמח היכולת של החקלאי להגיב במהירות ולטפל בנזקים גדלה עם המערכת באופן משמעותי, השליטה בידי החקלאי ואיינו תלוי יותר בגורמים נוספים. החברה חוגגת בימים אלו 80 שנות פעילות ומוצר זה בהחלט מציג את ההתקדמות והתפתחות של החברה בפרט והחקלאות בכלל".

המערכת וחידושים חקלאיים נוספים, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת "יאיר" בחצבה, בימים רביעי וחמישי השבוע, 1-2 בפברואר 2017. הכניסה חופשית.