אמש (ד'), נחתם הסכם מחקר ופיתוח בין רשות החדשנות לרשות התעשייה של מדינת ניו-סאות' ווילס שבאוסטרליה, במסגרת ביקורו של ראש ממשלת המדינה, מייק ביירד, שהגיע לישראל עם משלחת של 40 בעלי תפקידים. במקביל צפוי להיחתם גם הסכם פדרלי בין המדינות. על פי אבי לובטון, מנהל מחלקת שת"פ אסיה בלשכת המדען הראשי: "מטרת ההסכם לתמוך בתעשיות וסטארט-אפים בתחומי אבטחת סייבר, ניהול מים וטכנולוגיות חקלאות בישראל ובאוסטרליה וליצור ביניהן שיתוף פעולה".

המדען הראשי אבי חסון. צילום: אמנון האס
המדען הראשי אבי חסון. צילום: אמנון האס

ניו סאות' ווילס, המדינה המאוכלסת ביותר באוסטרליה עם קרוב ל-8 מיליון תושבים ומהווה 30% מהכלכלה האוסטרלית, חתמה השבוע על הסכם שת"פ מו"פ עם ממשלת ישראל בחסות המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה ורשות החדשנות הישראלית. ההסכם נחתם במסגרת ביקורו של ראש ממשלת ניו-סאות' ווילס, מייק ביירד, שהגיע לישראל עם משלחת של 40 בעלי תפקידים, ביניהם גם בכיר בלשכת הסחר אנדרו סיפיונה, והמדענית והמהנדסת הראשית של ניו-סאות' ווילס פרופסור מרי אוקיין.

סידני, בירת המדינה, הינה מנהיגה גלובלית בשירותי כלכלה, בנקאות, משפטים וראיית חשבון, מה שהוביל להקמת מטות מרכזיים של עסקים בינלאומיים רבים בסידני. ניו-סאות' ווילס ממלא תפקיד חשוב גם בתחום החקלאות, הכרייה, הגז הטבעי והמזון ומספקת מוצרים ושירותים אלו לשווקים מתפתחים כגון סין והודו.

"יחסנו עם אוסטרליה החלו לפני יותר מעשור אבל הם לא היו מספיק פרודוקטיביים בעיקר בגלל מדיניות אוסטרליה ומדינותיה שהתמקדה בתעשייה ומשאבים ולא בחדשנות וטכנולוגיה. נושא החדשנות והטכנולוגיה עלה על סדר היום באוסטרליה בשנה האחרונה לאחר בחירתו של מלקולם טרנבל לראשות ממשלת אוסטרליה. טרנבל מוביל מדיניות כלכלית מבוססת חדשנות וטכנולוגיה במדינה. מארג ההסכמים בין ישראל לאוסטרליה יחד עם מדיניות החדשנות של אוסטרליה תוביל לשיתופי פעולה חדשים בכלל תחומי החדשנות," אומר אבי לובטון מנהלת מחלקת שת"פ אסיה בלשכת המדען הראשי.

"ההסכם בעל פוטנציאל רב, מדובר בשיתוף פעולה והחלפת ידע וטכנולוגיות בין ישראל ואוסטרליה בנוסף לתמיכה כלכלית," הגיב אבי חסון, המדען הראשי. מטרת הביקור של המשלחת האוסטרלית היא ללמוד ולחקור את מערכת האקו-סיסטם של הסטארט-אפים בישראל, לחקור הזדמנויות לשיתוף פעולה בחדשנות, מדע וטכנולוגיה וללמוד מהניסיון הישראלי ביזמות וסטארט-אפים.

"בספטמבר השנה ביקר המדען הראשי, אבי חסון, באוסטרליה, ביקור שהיה פורה מאוד מבחינת הדיאלוג לקידום שת"פ וחדשנות בין המדינות. בדצמבר השנה ביקר בישראל שר התעשייה, חדשנות ומדע האוסטרלי, כריסטופר פיין, והציג את מדיניות החדשנות של אוסטרליה ופתיחת חממת הייטק בתל אביב," אומר לובטון.

קול קורא להגשת בקשות יפורסם בהמשך השנה.