נסגר מעגל: האחות הרחמנייה מרמב"ם הורישה את הונה לאונקולוגית ילדים בביה"ח. במשך כמעט 50 שנה עבדה פנינה ארזי כאחות במספר בתי חולים בחיפה, ביניהם רמב"ם, כשהיא מטפלת באלפי חולים. בערוב ימיה החליטה לתרום עוד פעם אחת אחרונה למטופלים באזור הצפון, כשהחליטה להוריש את כל רכושה למערך ההמטו-אונקולוגי בביה"ח "רות" לילדים שברמב"ם.

כלים
צילום: פיוטר פליטר
צילום: פיוטר פליטר

בטכס מרגש, שנערך לאחרונה ברמב"ם, ציין צוות המערך ההמטו-אונקולוגי בביה"ח "רות" לילדים את תרומתה המכובדת של ארזי ז"ל לבית החולים. נדיבותה של האחות לשעבר אפשרה את הקמתם של ארבעה חדרי בידוד המיועדים לילדים חולי סרטן שאינם יכולים להיות מאושפזים בחדרים משותפים מפאת זיהומים אשר עלולים לסכן את חייהם. החדרים נבנו על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר, כשהם מרווחים ומצוידים במכשור מתקדם לטיפול בילדים הללו. הטכס נערך במעמד נציגי הנהלת רמב"ם, הנהלת "רות" ובני משפחתה של ארזי.

"נושא הבריאות והתרומה לתחום הבריאות היה בנפשה", אמר עמי רביד, קרוב משפחתה של ארזי אשר סייע במימוש צוואתה ובקשתה האחרונה, "הייתה לה בקשה אחת ויחידה. להעביר את כל הונה לטובת רווחתם של ילדים חולי סרטן וזה בדיוק מה שעשינו. זו הייתה סגירת מעגל מרגשת עבור כולנו".

ארזי עלתה בשנת 1951 ממצריים, כשהייתה בת 18, והתיישבה בחיפה. הכשרתה כאחות הובילה לקריירה ארוכת שנים בתחום הסיעוד, במהלכן היא עבדה בכמה בתי חולים בחיפה, לרבות רמב"ם. ידיעת השפה הערבית סייעה לה רבות בטיפול בחולים דוברי השפה אשר הגיעו לבתי החולים מהארץ ומחו"ל ולגשר בין תרבויות, אמונות ודתות במסגרת הטיפול שהעניקה.

לפני כשנתיים וחצי, נפטרה ארזי, כשהיא בת 81 במותה. למרות העובדה שלארזי הייתה משפחה, היא בחרה לתרום את כל הונה לטובת רווחתם של ילדים אונקולוגיים. את בקשתה הפקידה בידיי אחייניתה ליאורה רביד ובעלה עמי. יחד קדמו השניים את חזונה של מי שרצתה לדעת שגם אחרי לכתה היא תמשיך לעשות את מה שעשתה בחייה – לטפל באנשים.

צילום: באדיבות המשפחה