התייחסות נציגות חוקרי מכון וולקני למינוי של הוועדה המייעצת אשר חתם עליה בנימין נתניהו לבחינת העתקת מכון וולקני: "שר החקלאות, אורי אריאל, מקדם את העתקת מכון וולקני על אף שלפניו חוות דעת מגופים מקצועיים ואובייקטיביים מהעבר ומההווה השוללים את יוזמתו.

כלים
שר החקלאות, אורי אריאל
שר החקלאות, אורי אריאל
על אף זאת, שר החקלאות ממשיך לקדם את המהלך ממניעים אישיים ולא ענייניים תוך שהוא מעלים מעיני הציבור את חוות הדעת המקצועיות שעומדות לפניו ושהיו אמורות – במנהל תקין – לשנות את החלטתו. השר אריאל לא נוקט רק בפעולה פאסיבית של החבאת הדוחות, אלא מוסר דברים הפוכים לכך בתקשורת באומרו שכל המתכננים תומכים במהלך.

כיום אנו למדים ששר החקלאות ממשיך בדרכו הפסולה תוך חוסר ענייניות מקצועית או דאגה לתחום עליו הוא מופקד: הוא מקדם ועדה שלכאורה צריכה לבחון את עתידו של המחקר החקלאי אלא שהרכב הוועדה המאופיין באנשי נדלן במקום באנשי מדע ומחקר חקלאי לא מאפשר לבחון ברצינות את עתידו של המחקר החקלאי ותעשיית החקלאות הנשענת עליו.

למעשה, מדובר בפשרה פוליטית עקומה ששר החקלאות קידם ולו רק כדי שיתאפשר לו להחיש את יוזמתו בצורה פסולה ולא עניינית. זאת, על אף האזהרה המונחת על שולחנו שבמקרה וזה יתרחש ייפגע המחקר החקלאי בצורה אנושה וייגרם נזק כספי כבד לכלכלת ישראל".