פערי הבריאות בצפון, בדיון בוועדת הכנסת - "חייבים להנגיש את שירותי הרפואה לתושבים כי התושבים בפריפריה נמנעים מלנסוע רחוק לקבל טיפול או שיקום. התפקיד שלנו הוא להביא את השירותים לאוכלוסייה ולא את האוכלוסיה לשרותים" אמר ד"ר ארז און, מנהל המרכז הרפואי פדה- פוריה בדיון הועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי בכנסת.

כלים
ועדת הכנסת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי
ועדת הכנסת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי

מנהל המרכז הרפואי פדה- פוריה, ד"ר ארז און, הוזמן ע"י ועדת הכנסת לצדק חלוקתי ושוויון חברתי להציג את הקשיים עימם מתמודד המרכז הרפואי פדה- פוריה כבית חולים פריפריאלי. "אנחנו חיים את הפערים בבריאות יום יום, וצריכים לתת מענה לאתגרים יותר גדולים עם הרבה פחות משאבים...חייבים להנגיש את שירותי הרפואה לתושבים כי התושבים בפריפריה נמנעים מלנסוע רחוק כדי לקבל טיפול או שיקום, כמו לדוגמא שיקום ילדים שקיים רק במרכז. דוגמא נוספת, אצלנו במרכז הרפואי פדה- פוריה אין מחלקת טיפול נמרץ ילדים.. התפקיד שלנו הוא להביא את השירותים לאוכלוסייה ולא את האוכלוסייה לשירותים. כי התושבים שלנו תלויים ברפואה הציבורית, ובפריפריה אין אלטרנטיבה של רפואה פרטית".

חברת הכנסת אורלי לוי- אבקסיס, אשר יזמה את הדיון המיוחד פתחה ואמרה, "אנחנו יודעים שהמצב בין הפריפריה למרכז אינו שוויוני... אבל החיים שלנו בצפון לא פחות חשובים. חולה שצריך להמתין חצי שנה לבדיקה יכול לשלם על כך בבריאותו או בחייו... אנחנו שומעים שהמדינה תיקצבה הקמת מרכז שיקום לצפון בביה"ח פוריה, אך הטילה על מנהל ביה"ח לגייס 40 מיליון ₪ בשיטת המצ'ינג , מתרומות... בתי חולים בפריפריה לא מסוגלים לגייס תרומות כאלה. לכן המדינה חייבת לבטל את שיטת המצ'ינג".

בסיום הדיון סיכם יו"ר הועדה, ח"כ מיקי זוהר וציין " מצב הבריאות בפריפריה חד משמעית יותר גרוע מאשר במרכז. המדינה פועלת לצמצום הפערים, התקציבים לפריפריה גדלו, עשינו מספר פעולות בוועדת הכספים ואנחנו צריכים להמשיך".

במסקנות הוועדה ציין ח"כ זוהר כי הועדה תעקוב אחר פעולות הממשלה לצמצום הפערים ובנושא המצ'ינג תמליץ לבטל מגבלה זו של השגת תרומות בכל הקשור לתקצוב הקמת מבנים בבתי חולים בפריפריה.