הועדה לזכויות הילד: מחדל בטיפול בילדים עם אלרגיה בגילאים 0-3 - צוות מקצועי לבחינת תוכנית לחידוד נהלים וטיפול לילדים עם אלרגיות בגילאים 0-3 יקום ויעביר את מסקנותיו לוועדה תוך שלושה חודשים. ח"כ יפעת שאשא-ביטון, יו"ר הועדה: "המצב כיום אינו מהווה פיתרון אולטימטיבי" - הועדה לזכויות הילד בראשותה של ח''כ ד''ר יפעת שאשא ביטון קיימה הבוקר דיון בנושא אלרגיות לילדים בגילאי 0-3.

כלים
מהשנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד לשנת 2016 עולה כי במהלך השנים 2012-2015 חלה עלייה במספר הילדים שאושפזו בגין תגובה אלרגית/אניפילקטית. תמונה: אילוסטרציה
מהשנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד לשנת 2016 עולה כי במהלך השנים 2012-2015 חלה עלייה במספר הילדים שאושפזו בגין תגובה אלרגית/אניפילקטית. תמונה: אילוסטרציה

עם סיום הדיון הכריזה ח"כ שאשא-ביטון כי היא מבקשת לכנס צוות מקצועי שיבחן תוכנית לחידוד נהלים ודרכי טיפול בנושא, זאת לאור מספר ליקויים הקיימים כיום ובאים לידי ביטוי באופן המענה והטיפול במערכת החינוך והבריאות. הועדה תתכנס פעם נוספת בעוד שלושה חודשים לדיון מעקב בנושא. ח"כ שאשא-ביטון: "לא קיימת הכשרה במערכת ההוראה במתן טיפול לילדים אלרגיים. כרגע, ההורים לילדים אלרגיים הם אלה שמתדרכים את הגננת בשיטת הטיפול הדרושה וזה לא הפיתרון האולטימטיבי".

מהשנתון הסטטיסטי של המועצה לשלום הילד לשנת 2016 עולה כי במהלך השנים 2012-2015 חלה עלייה במספר הילדים שאושפזו בגין תגובה אלרגית/אניפילקטית, רובם בשל אבחנה עיקרית או משנית שהופנו באופן דחוף למיון. עוד ראוי לציין שבשנת 2015 מחצית ויותר מהילדים שאושפזו בגין תגובה אלרגית היו ילדים עד גיל שנתיים.

עיקר הבעיה נובעת מהיעדר נוכחות אנשי מקצוע המיומנים לטפל במקרים מן הסוג הזה, כאשר כיום הטיפול באלרגיה ניתן על ידי הגננות וההורים.

טענה נוספת ומעניינת בדיון עלתה מדבריו של פרופסור אילן דלאל, נציג איגוד הרופאים, שטען כי "הפתרון האופרטיבי ביותר שניתן לעשות הוא להכניס למערכת החינוך נאמני בריאות אשר יוצבו במוסדות החינוך על מנת שאלו יוכלו להעניק שירות רפואי במידת הצורך והזמן". עוד טען שלא מן הנמנע לבחון הקמת גנים מיוחדים לילדים אלרגיים, בדומה להקמת גנים טבעוניים שכבר קיימים.