בהמשך להחלטת משרד התחבורה להשיק תכנית קווי הזנק, במסגרתה יוקצו משאבים להקמת קווי אוטובוסים ישירים למרכזי התעסוקה, גדי שלסקי מנכ"ל אופטיבוס, המפתחת תחבורה ציבורית גמישה בישראל, טוען כי לא בהכרח קווי התחבורה החדשים יסייעו להפחתת הפקקים.

כלים
גדי שלסקי מנכ"ל אופטיבוס
גדי שלסקי מנכ"ל אופטיבוס

גדי שלסקי מנכל אופטיבוס, המפתחת פתרונות טכנולוגיים לתחבורה ציבורית חכמה: "מדובר ביוזמה ברוכה, שכן המטרה הלאומית היא הנעת כמה שיותר נהגים להיפרד מהרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית. השאלה שעולה היא מהיכן יצאו הקווים הישירים וכיצד יגיעו הנוסעים מביתם אל האוטובוסים.

עזבו את הרכב הפרטילו שגרים בקרבת נתיב הקו הישיר יוכלו להשתמש בשירות ללא בעיה, אבל מי שיצטרך להשתמש ברכבו הפרטי בכדי להגיע לתחנה הקרובה לביתו, בדומה לרכבת, יעדיף כבר להמשיך להגיע לעבודה ברכב הפרטי. הפתרון הוא שילוב בין תחבורה ציבורית גמישה, וקווי אוטובוס ורכבת. התחבורה הציבורית הגמישה תאסוף נוסעים מביתם אל הקווים הישירים, ואלו יובילו את הנוסעים אל מרכזי התעסוקה".