אינטרקום הנו מערכת מצוינת בכל הנוגע למערך אבטחה נוסף בכניסה למקומות כגון: משרדים, בנייני מגורים, אזורים מוגנים, רכבים ועוד. האינטרקום הוא כלי תקשורת אשר לא תלוי בתשתית הטלפון הקיימת ויכולות להיות מקושרות עם מכשירי קשר, מערכות כריזה וטלפונים (לא להתבלבל, אין תלות בתשתית אך יכולה להיות אינטגרציה בין הטלפון למערכת האינטרקום). מרבית המערכות כוללות תמיכה בקול, ווידאו ועוד. קיימים סוגים רבים ושונים של אינטרקומים; אנו נדון בעיקר על אינטרקום לבניין – נפרט מעט על אופן פעולתו, שימושיו השונים ויתרונותיו הרבים.

מערכת אינטרקום
מערכת אינטרקום

כיצד עובד אינטרקום לבניין?

כאשר נשאלת השאלה 'כיצד משהו עובד?' התשובה יכולה להשתנות רבות – ניתן להיכנס לרמה דקדקנית של כבלים וטרנזיסטורים אשר פועלים בהרמוניה מושלמת עם רכיבים אחרים שכולם מנותבים על ידי תוכנות מתוחכמות ופטנטים שונים. מצד שני, כמעט ותמיד קיים הסבר כך שגם אדם אשר אינו בקיא בתחום האלקטרוניקה יוכל להבין באופן מופשט כיצד המערכת עובדת; כאן אנו נביא הסברים אשר יהיו כפשרה בין שתי התשובות. האינטרקום הינה מערכת אשר בעברה התבססה בעיקר על העברת מידע באמצעות קווי תקשורת המחוברים באופן ישיר אל כל אחד מן האזורים, דרך כבלי התקשורת היה מועבר המידע ובכך היה אפשר ליצור תקשורת בין 2 אזורים מרוחקים; בהתייחסות ישירה אל אינטרקום לבניין – כיצד המערכת יודעת לאיזה דירה לנתב את התקשורת ברגע נתון? ובכן, כאשר אנו מקלידים את מספר הדירה המבוקש, המערכת מנתבת בצורה אוטומטית את השיחה לאזור הרצוי ובכך 'פותחת קו שיחה' בין הדירה לבין יוצר התקשורת, באופן דומה מאד לזה הקורה כאשר אנו מתקשרים למספר מסוים בטלפון.

כיצד עובד אינטרקום אלחוטי לבניין?

מקודם ציינו כי התקשורת מועברת באמצעות כבלים, אך רבים כבר מודעים לכך כי קיימות מערכות אינטרקום לבניין אשר עובדות באופן אלחוטי, כיצד זה קורה? טרם נענה, נציין עובדה מעניינת – לפני כמה עשרות שנים, כשהטלפונים הנייחים הראשונים תפסו תאוצה בתור טכנולוגיה יעילה, ניתוב התקשורת בין האזורים השונים היה מתבצע באופן ידני – על ידי מאות (אם לא אלפי) עובדים אשר עבדו במוקדי תקשורת שונים, הם היו מנתבים כל שיחה מבוקשת באופן ידני. כיום המצב הוא שונה, לא רק שהניתוב מתבצע בצורה אוטומטית, אלא אפילו בצורה אלחוטית; בכדי ליצור תקשורת באופן אלחוטי עם מקום מסוים, מה שמתרחש הוא הסתמכות על אורכי גל שונים – בדומה מעט לאופן פעולתו של שלט לרכב – למרבית הרכבים קיים גם אורך גל שונה שאליו הם מגיבים (בנוסף לסיסמת אימות מסוימת), כלומר במערכת אינטרקום לבניין, נניח כי אורך גל א' מותאם לדירה מספר 1, וכך הלאה; לכן כאשר הנכם לוחצים על כפתור ליצירת קשר עם דירה 1, מתחולל הגל המתאים אשר עליו תתבצע התקשורת – כלומר עליו יועברו האותות השונים כגון קול ווידאו.