החלב הישראלי שוב מוכיח את עצמו - משרד החקלאות: ישראל תייצא לרוסיה מוצרי חלב ממפעלים מקומיים. גורמים במשרד צופים כי היקף המסחר יגיע למיליוני דולרים. שר החקלאות, אורי אריאל: ״ההחלטה לייבא חלב מישראל מעידה על האיכות הגבוהה של משק החלב הישראלי ומהווה שלב נוסף בהתחממות היחסים בין שתי המדינות.

החלב הישראלי שוב מוכיח את עצמו. צילום: אילוסטרציה
החלב הישראלי שוב מוכיח את עצמו. צילום: אילוסטרציה

לאחרונה חתמנו על הסכם חקלאי בשווי מיליוני דולרים עם רוסיה ונמשיך להרחיב את מעגלי היצוא החקלאי מישראל למדינות נוספות״

לאחר הליכי בדיקה ממושכים, סיימה רוסיה את בדיקותיה והחליטה לאשר ייצוא מוצרי חלב המפוקחים על ידי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר לתחומה ממספר מפעלים מקומיים, בניהם: תנובה, בעמק, גדישון ועוד. רוסיה מצטרפת למדינות רבות שאישרו לישראל לייצא מוצרים מן החי לתחומן, ביניהן ארה"ב, קנדה, מדינות באסיה ו- 28 מדינות האיחוד האירופי.

במהלך שלוש השנים האחרונות בחנו השירותים הווטרינריים הרוסים את מקביליהם השירותים הווטרינריים הישראלים. במסגרת הבדיקות, נבדק תהליך הפיקוח של משרד החקלאות הישראלי על ייצור מוצרי החלב בישראל ועמידתו בדרישות היבוא של רוסיה, ובעיקר היבטי בטיחות המזון וההיגיינה, בתשתיות ובתפעול, וכן את מערכות הפיקוח העצמיות והרגולטוריות על תהליכי ייצור המזון. רוסיה, בדומה לישראל, רואה בייבוא הזדמנות אך יחד עם זאת גם סיכון לחדירת מחלות בעלי חיים ובני אדם. על כן, ייבוא מוצרים אלו כרוך בהליך של בדיקות להערכת וניהול הסיכונים הכרוכים בייבוא.

כיום, מדינת ישראל מייצאת ל כ- 36 מדינות ברחבי העולם, ביניהן: מדינות האיחוד האירופי, ארה"ב, קנדה ומדינות באסיה. רוב המוצרים מיועדים לקהילות יהודיות, המבקשות לצרוך מוצרים כשרים מתוצרת ישראל. על פי נתוני משרד החקלאות, ישראל מייצאת לאירופה מוצרי חלב בהיקף שנתי של 2,292 טון, לארה"ב וקנדה בהיקף שנתי של 1,456 טון ולאסיה 3,180 טון.

ד"ר שלמה גראזי, רופא וטרינר ראשי לייבוא וייצוא בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "החלטתה של רוסיה לאשר יצוא מוצרים מישראל לתחומה מוכיחה פעם נוספת את איכות הפיקוח ע"י אנשי המשרד. אנו רואים בהסכמי סחר אלו נקודת ציון הן לקידום כלכלת המדינה והן למוניטין של החלב הישראלי בעולם".