טיול בבלגיה מבטיח חוויה קולינרית יוצאת דופן וביקור באתרי תיירות מובילים בעלי שם עולמי. החל מהשוקולד, דרך הבירה ועד האדריכלות: הנה כמה דברים שמייצגים עבורנו את ממלכת בלגיה.

כלים
3 דברים שאנחנו אוהבים בבלגיה
3 דברים שאנחנו אוהבים בבלגיה

מדינת בלגיה היא למעשה פדרציה שמורכבת משלושה מחוזות. ראש המדינה הוא המלך פיליפ ולכן נהוג להתייחס אליה כ"ממלכת בלגיה", בעוד השפות המדוברות והרשמיות הן בכלל הולנדית, צרפתית וגרמנית. הגבולות המשותפים של בלגיה עם הולנד, גרמניה, לוקסמבורג וצרפת הופכים אותה ליעד תיירותי נוח ונגיש ויש בה לפחות 3 דברים שאסור לוותר עליהם:

1. שוקולד

שוקולד הוא גולת הכותרת של המטבח הבלגי. למרות שהמטבח משלב מסורות קולינריות של המדינות שנמצאות בקרבת בלגיה, לשוקולד יש מאפיינים ייחודיים. הוא עשוי זרעים מותססים, קלויים וטחונים של עץ קקאו שנבחרים בקפידה ועומדים בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. מי שטועם שוקולד בלגי מתקשה מאוד לחזור לשוקולד אחר, בעיקר אם הוא רגיל למוצרים שנמכרים בארץ.

הדרך הנכונה לטעום שוקולד בלגי היא בסיור אותנטי בשווקים. את השוקולד המקומי ניתן להשיג בכל עיר בבלגיה וכמעט בלי להתאמץ. כמו כן, באירועים מיוחדים כדאי להזמין מקום במסעדה ולבקש את השוקולד כקינוח. אתם לא חייבים לאהוב שוקולד כדי ליהנות מהגרסה הבלגית וכדאי לשמור על ראש פתוח על מנת להשיג חוויה מלאה.

2. בירה

עוד בתחום הקולינרי אבל בכיוון שונה לחלוטין, שווה להזכיר את הבירה המקומית של בלגיה. כולנו מכירים אותה בתור בירה סטלה ארטואה אבל יש עוד המון זנים וסוגים.

בלגיה היא מעצמת בירה בקנה מידה עולמי ומיוצרים בה מעל 800 סוגים במאות מבשלות. הבלגים מתמחים בעיקר בייצור אייל ובכל אזור מייצרים את המשקה בטעם אחר. הבירה מוגשת בכל פאב שמכבד את עצמו בבלגיה והיא נחשבת משקה לגיטימי לחלוטין גם באמצע יום עבודה.

בלגיה היא מדינה ידידותית מאוד ותוכלו לשתות בירה לבד, עם חברים או עם בני זוג ומשפחה. כדאי לטעום כמה סוגים של בירות מקומיות לפני שחוזרים לארץ ואפשר לשלב אותן עם מטעמים מהמטבח הבלגי, כמו למשל פירות ים, נתחי בשר וקדרות עם ירקות שורש.

3. אדריכלות

עיר הבירה של בלגיה היא בריסל ואליה כדאי להגיע אם רוצים לראות מקרוב את ההשפעות הברורות ביותר על האדריכלות האירופאית. העיר בריסל ממוקמת במרכז בלגיה וניתן לטוס אליה ישירות מהארץ. כדאי להקדיש חלק ניכר מהביקור בעיר לקתדרלה של מיכאל הקדוש, לארמון המלכותי הבלגי ולכיכר הגדולה שגם נחשבת לאחת היפות ביבשת.

הדגש האדריכלי של בלגיה בכלל ובריסל בפרט הוא על סגנון האר-נובו. בריסל היא מהמרכזים הראשיים של הסגנון ומגיעים אליה אדריכלים רבים שרוצים לשאוב השראה. במסגרת סיור במוקדי התיירות והאדריכלות של בלגיה, יש סיכוי גבוה שתפגשו גם סטודנטים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום.