ריח של אנטישמיות באוויר הנורבגי - בנורבגיה מתכוננים לבחירות וקריאה ברורה לאסור קיום ברית מילה בגבולותיה שוטפת את המדינה. מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין במכתב בהול לראש הממשלה ושר התפוצות: " מדינת ישראל אינה יכולה להישאר אדישה מנגד, אני קורא לכם להפעיל את כל השפעתכם הפוליטית על מנת למנוע את הדרתם של היהודים מהחיים במדינות אירופה השונות.

דגל נורבגיה. תמונה: אילוסטרציה
דגל נורבגיה. תמונה: אילוסטרציה

"לאחר האמירות של מרין לה-פן נגד לבישת כיפה וסממנים יהודיים במרחב הציבורי בצרפת, הצביע הפרלמנט הוולוני בבלגיה ואסר על שחיטה כשרה ברחביי המדינה, והנה הבוקר הזה אנו מתבשרים על קידום חקיקה נגד ברית מילה בנורבגיה.

המפלגה הפרוגרסיבית בנורבגיה, אחת משתי מפלגות השלטון במדינה (ביחד עם המפלגה השמרנית) הודיעה כי בכוונתה ליזום חוק שיאסור על קיום ברית מילה במדינה לבנים מתחת לגיל 16.במהלך סוף השבוע, קיימה המפלגה אסיפה לאומית, בה עלתה הצעת החוק להצבעה ועברה ברוב גדול. יוזמי הצעת החוק בנורבגיה טוענים כי ברית מילה מהווה פגיעה מנטאלית ונפשית בילדים ומהווה פגיעה חמורה בזכויות הילד.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין פנה במכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התפוצות נפתלי בנט וקרא להם להקים בדחיפות צוות עבודה משותף הן למשרדי הממשלה והן לארגונים יהודיים באירופה על מנת למנוע את התפשטות המגמה האנטי -יהודית ברחבי היבשת. "אין לי ספק כי מדינת ישראל – מדינת העם היהודי אינה יכולה להישאר אדישה מנגד, ואני קורא לכם להפעיל את כל השפעתכם הפוליטית על מנת למנוע את הדרתם של היהודים מהחיים במדינות אירופה השונות." ציין הרב מרגולין במכתבו.

לגביי הצעת החוק הנורבגית ציין הרב מרגולין כי: "אנו נפעל בכל הדרכים העומדות לרשתנו על מנת להילחם בהצעת החוק המבישה הזו. אין ספק שמדובר בהחלטה אנטי – יהודית בעלת ניחוח אנטישמי בעליל שכן הצעת החוק אינה פוגעת במוסלמים שכידוע אינם מחויבים לערוך ברית מילה לבניהם כתינוקות ויכולים לבצע את ההליך גם בגילאים מבוגרים יותר כפי שמאפשרת הצעת החוק."