בסקר שנערך בקרב המטיילים הישראלים בשנת 2015 נבחר האיים המלדיביים כיעד הבטן-גב המבוקש ביותר, עם 34% מההצבעות. תאילנד ממוקמת אחריה עם 26% מההצבעות, ובהפרש די גדול אחריה דורגה כרתים שביוון עם 12% מההצבעות בלבד

כלים
האיים המלדיביים
האיים המלדיביים

ישראלים רבים רואים באיים המלדיביים את החופשה המושלמת לטיול של "ירח דבש" או טיול של חופשה המושלמת, עם האיים המופלאים והמי הים התכולים אין ספק שזהו היעד שהכי הרבה ישראלים מפנטזים להגיע אליו.

קצת מידע על האיים

מדובר בקבוצה של 1192 איי אלמוגים באוקיינוס ההודי, המקובצים ב 26 אטולים (שוניות אלמוגים). 200 מהאיים מיושבים, וב 80 אחרים יש מתקני נופש. האיים המלדיביים נמצאים מדרום-מזרח להודו ונחשבים חלק מדרום מזרח אסיה.

השפה הרשמית במלדיביים היא דיווהי (Dhivehi). היא קרובה מאוד לסינהאלה (Sinhala) המדוברת בסרי לנקה, אבל יש בה מילים רבות מאורדו, הינדית, ערבית ומעוד שפות רבות. היא נכתבת באלף בית מיוחד במינו הנקרא ת'אנה (Thaana). הוא מבוסס על סימנים ערביים והודיים, ונכתב מימין לשמאל עם ניקוד ערבי.

כלכלת האיים המלדיביים

התיירים כמעט ולא הגיעו איים המלדיביים עד לראשית שנות השבעים. 300 אלף תושבי האיים חיים ב-184 איים בלבד. כל השאר משמשים רק לפעילות כלכלית, בעיקר חקלאות ותיירות. התיירות מכניסה 28 אחוזים מהתוצר המקומי הגולמי

תושבי איי המלדיביים

כמעט כל תושבי איים המלדיביים הם מוסלמים סונים, ותרבותם כוללת יסודות הודיים, סינהאליים וערביים. למרות שצריכת אלכוהול ובשר חזיר ופולחנים לא מוסלמיים אסורים באיים המיושבים, איי התיירות של איי המלדיביים הם בועה שבה כמעט הכל מותר והשלטונות כמעט ואינם מתערבים.

הדרך היחידה כמעט להגיע לאיים היא אך ורק בטיסה, מכיוון שרוב האיים מוקפים באלמוגים ויש הרבה הגבלות על השייט אל האיים המלדיביים בספינות גדולות. בין האיים יש הרבה מאוד תחבורה ימית של סירות בגדלים שונים.

בטיסה:

אין אתר נופש במלדיביים שמרוחק יותר מ- 90 דקות טיסה מעיר הבירה מאלה. מבקרים באתרי הנופש המרוחקים יותר טסים במוניות אוויר - מטוסים ימיים קטנים.

מזג האוויר באיים המלדיביים

איי המלדיביים הם איים טרופיים עם ימי שמש רבים בשנה, והטמפרטורה השנתית הממוצעת היא 30 מעלות צלסיוס. אולם הגשמים מתגברים מאוד בין אפריל לאוקטובר, עונת המונסון הדרום מערבי, בעיקר בין יוני לאוגוסט.

כללי בריאות

במלדיביים אין מחלות קשות. לא בכל אתרי הנופש מותר לשתות מים מהברז, לכן בדקו זאת במקום. אין מלריה במדינה, באיים מסוימים נרשמו בעבר איתורים של יתושים שעלולים להפיץ את קדחת הדנגי, אולם הסיכוי לכך קלוש ביותר. ממי שמגיעים למלדיביים מאזורים הנגועים בקדחת הצהובה, נדרשת תעודת חיסון בינלאומית.

חופשה נעימה