ההסתדרות במרחב נגב מרכזי בראשות מ"מ יו"ר המרחב ארמונד לנקרי, הנהלת חברת פניציה וועד העובדים במפעל פניציה שבירוחם, חתמו על הסכם שכר חדש במפעל הזכוכית פניציה-ירוחם. פניציה נוסדה בחיפה בשנת 1934 ובשנת 1968 הועתק המפעל לירוחם, וכיום הוא מונה כ-240 עובדים תוך שהוא מהווה את אחד ממקורות הפרנסה העיקריים והגדולים עבור תושבי ירוחם ודימונה. פניציה הינה חלק מקבוצת .I.E.L - Israel Equity Ltd שבבעלות משפחת מנדל מקליבלנד, אוהיו.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

במסגרת ההסכם, שתוקפו עד לסוף שנת 2018, נקבעו תוספות שכר של 3% אחוזים לכל שנה מההסכם, מענק חתימה של 6,000 שקל לעובדים הוותיקים, 5,000 שקל לעובדים בוותק של 3 שנים ו-4,500 שקל לעובדים עם ותק של שנה ומעלה. עובדים עם וותק של 3 חודשים יזכו למענק של 2,000 שקל. עוד סוכם שתקופת הניסיון בחברה תקוצר מ-5 שנים ל-3 שנים.

בנוסף לכך הוסכם כי יוגדלו ההפרשות לקרן ההשתלמות ל-10% עבור כלל עובדי החברה. הנהלת החברה תעביר מדי שנה לקופת הוועד 50 אלף שקל ובנוסף תגדיל את תקציב הרווחה שהיא מקצה לכל לעובד. סעיף הביגוד בהסכם שופר ומזכירות ופקידים ייהנו אף הם מתקציב ביגוד. ההנהלה גם תשתתף בסבסוד רכישת משקפי ראיה לעובדים.

במקביל לתנאי העובדים, שופר משמעותית המענק לעובדים הפורשים וההנהלה תוסיף אליו 40 אלף שקל בנוסף למענק הקיים עד לחתימת ההסכם.

ארמונד לנקרי, מ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי: "ההסתדרות במרחב נגב מרכזי וועד פניציה הביאו בשורה של ממש לעובדי המפעל בירוחם, תוך שהצלחנו לייצר אופק כלכלי ראוי לכלל העובדים. זו זכות לייצג ציבור ולהביא עבורו שינוי משמעותי. עובדי פניציה החדשים והוותיקים יודעים שעשו עבורם את הטוב ביותר והדבר בא לידי ביטוי בהסכם מצוין שישדרג את מעמדם ומצבם הכלכלי. אני רוצה לציין לחיוב את הנהלת המפעל שיודעת להעריך את העובדים שלה ולתגמל אותם בהתאם לעבודתם המסורה".

מוועד העובדים בפניציה נמסר: "ההסכם הוא תוצאה של שילוב כוחות בין הוועד להסתדרות במרחב. אנו שמחים על כך שנחתם הסכם ברוח טובה, שמביא בשורה חיובית לעובדים המסורים של פניציה-ירוחם. תודה להנהלת המפעל שידעה להעריך את ההון האנושי ומבינה שההסכם שנחתם מחזק לא רק את העובדים אלא את המפעל עצמו".