עובדי גולן טלקום זועמים: מיכאל גולן הפר את הבטחתו לעובדים. סכסוך עבודה בחברת התקשורת ערב המכירה. ההסתדרות הלאומית הכריזה הבוקר סכסוך עבודה בחברת גולן טלקום. הדיווחים בתקשורת כל מכירת החברה עוררו זעם רב בקרב עובדי החברה הטעונים כי מיכאל גולן התעלם באופן בוטה מהתחייבות בכתב ובעל פה שנתן לעובדים.

כלים
עובדי גולן טלקום זועמים. תמונה: אילוסטרציה
עובדי גולן טלקום זועמים. תמונה: אילוסטרציה

בהסתדרות הלאומית מאשימים אל גולן טלקום ב חוסר תום לב בניהול מו"מ והתנהלות בניגוד לדין המתבטאים באי מסירת נתונים הנדרשים לעניין מכירת החברה ומסירת מידע כוזב. ובחוסר תום לב ובניגוד לדין המתבטא באי קיום חובות היוועצות ומו"מ במסגרת השיח הקיבוצי בסוגיות הדורשות לפי הדין היוועצות ומו"מ.

ההכרזה על סכסוך עבודה מאפשרת להכריז שביתה כללית בחברה בתוך 14 ימים. עוד טוענת ההסתדרות הלאומית כי בעבר היו מספר ניסיונות לקיים משא ומתן עם החברה אולם : "הנהלת החברה, זו זורה חול בענינו, אינה משתפת פעולה באופן אמיתי, בניגוד לדרישות הדין וחובת תום הלב החלים על החברה."

הודיה אוהב שלום יו"ר ועד עובדי גולן טלקום :

"אני מצרה על העובדה כי מיכאל גולן שוב לא עמד בהבטחתו ולא קיים עמנו היוועצות טרם נקיטת הליך המכירה, אני מצפה כי מיכאל ישב עם העובדים ויקיים את הבטחתו"

יניב מזרחי מנהל חטיבת ארגונים יציגים:

"חברת גולן טלקום הבטיחה להסתדרות הלאומית במו"מ הקיבוצי בין הצדדים, כי טרם מכירת החברה ידונו ענייני העובדים ותקוים היוועצות כמו גם מו"מ שתפקידם לשמור על זכויות העובדים בעת המכירה ובנוסף לתגמל אותם לאור ההשקעה הרבה שלהם בחברה אשר הובילה להשלמת עסקת המכירה. אני מצפה כי מיכאל גולן יבין כי לעובדים חלק מכריע וחשוב בתוצאות החברה ויש להבטיח בכל דרך אפשרית את השותפות שלהם בתהליך. לא נאפשר את העברתם של העובדים מיד ליד כמו סחורה."