ח"כ עפר שלח, חבר ועדת חוץ וביטחון בתגובה להרשעתו של אלאור אזריה: "בית המשפט הכריע. עכשיו חובה להגן על הצבא ועל הרמטכ״ל" - ח"כ שלח: "בית המשפט אמר את דברו, ואלאור אזריה הורשע. בית המשפט עוסק בעובדות והוכחות, ולא בערכים. את החלטתו חובה לכבד, למרות שלהגנה שמורה כמובן זכות הערעור.

ח"כ עפר שלח, צילום: אלעד גוטמן
ח"כ עפר שלח, צילום: אלעד גוטמן

אבל שלא נשלה את עצמנו: גם פסק הדין ההחלטי ביותר לא יסייע להשקיט את הסערה, כי מה שעומד מאחוריה אינו קשור לשאלות משפטיות של עיתוי מותו של המחבל או תחושת הסכנה של אלאור לפני שירה." עוד הוסיף ח"כ שלח: "החייל הפרטי אלאור אזריה הפך, שלא בטובתו, לקרדום לחפור בו עבור פוליטיקאים שמבקשים פופולריות זולה, וגורמים קיצוניים שמאיימים לערער את מערכת הערכים הבסיסית עליה מושתת צה״ל, ואת יכולתם של מפקדיו להוביל את חייליהם למשימה.

המשטרה, אני בטוח, תטפל ביד קשה במסיתים נגד הרמטכ״ל; עלינו מוטלת חובה להגן על הערכים הברורים והחיוניים, אותם ייצג רב-אלוף אייזנקוט לכל אורכה של הפרשה הכאובה הזו.

"אם נהיה מרושעים וחסרי אבחנה כאויבינו, לא נהיה טובים מהם גם בקרב. אם יהיה לנו מוסר של כנופיה, לא נוכל לגבור על כנופיות הטרור שנגדן אנחנו מתמודדים. אם המשרתים בצבא הם ״ילדים שחובה להגן עליהם בכל מחיר״, אז אין סמכות לשלוח אותם מול פני הסכנה ולהחיל עליהם את הערכים שרק בכוחם מנצחים במלחמה.הרמטכ״ל אמר את כל זה, מהרגע הראשון, באופן הברור והצלול ביותר. פוליטיקאים קיצוניים, או שכאלה שביקשו לרכב על הנמר ולקושש פופולריות, ולא חשוב מה המחיר למדינה ולצה״ל, תקפו אותו. במערכה הזו על מהותו של הצבא אסור למצמץ ולגמגם. ביטחון המדינה וחייליה תלוי בכך."