האנשים שמחזיקים ב- 400 מיליארד שקל משחררים עניבות ובאים לדבר בשוק מחנה יהודה כ-15 מנכ"ליות ומנכ"לי משרדי ממשלה, תאגידים ממשלתיים ועיריות יתקבצו ביום שלישי, ה-3.1, בשעה 20:00 בשוק מחנה יהודה, לשיחה פתוחה, אינטימית ובגובה העיניים על ממשל, כוח והשפעה. המטרה: ירושלים כעיר ממשל, בעלת חיי קהילה, תרבות ובילוי, בדומה לערי הממשל הגדולות בעולם. הכניסה לאירוע חופשית.

כלים
האנשים שמחזיקים ב- 400 מיליארד שקל משחררים עניבות ובאים לדבר בשוק
האנשים שמחזיקים ב- 400 מיליארד שקל משחררים עניבות ובאים לדבר בשוק

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מנכ"ל משרד האוצר, שי באבד, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת רן ישי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חימובסקי ועוד בכירים רבים נוספים יגיעו בשלישי הקרוב בשעות הערב לשוק מחנה יהודה ויקיימו מפגשים פתוחים עם הציבור הרחב בברים שונים ברחבי השוק.

רובם ככולם גרים בירושלים, מבלים בה, מגדלים בה את ילדיהם ומנהלים חיי קהילה שוקקים בבירה. כעת הם מבקשים לעודד צעירות וצעירים עובדי ממשל להעתיק את חייהם לירושלים ולוותר על תענוגות הפקקים היומיומיים בכניסה אליה וביציאה ממנה.

על פי נתוני נציבות שירות המדינה, 5000 צעירות וצעירים בני 27-35 הם עובדי ממשל בדרגות ותק בינוניות ומעלה שעובדים בירושלים. עם זאת, רק מחציתם חיים בירושלים.

"כל כביש חדש בגליל העליון, תיאטרון מצליח בגוש דן, בית חולים מתקדם בדרום או בית ספר מצטיין באזור השרון מתחילים את דרכם היכנשהו על שולחנו של עובד ממשל במשרד בירושלים", מספרת אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים. "אותם אנשים בעלי השפעה גרים ומבלים בירושלים, קופצים לסופר לקנות חלב, הולכים יחד להצגה שניה, פוגשים אחד את השני בשבתות בפארקים בעיר או בברים בשוק מחנה יהודה. מתוך הקהילה המגובשת והחיה הזו יצמחו המנכ"לים והמשפיענים של מחר."

ברשות לפיתוח ירושלים מספרים, כי "לירושלים יש את כל מה שנדרש כדי להיות עיר ממשל חזקה בעלת קהילה שוקקת עם חיי תרבות ופנאי הייחודיים לה. הרשות לפיתוח ירושלים השקיעה ומשקיעה רבות ביצירת משרות בירושלים, אך חשוב להשקיע לא פחות באיוש המשרות האלה על ידי עובדים, הבוחרים לעבור לירושלים ולחיות בה."

אלישבע מזי"א, מנכ"לית עמותת רוח חדשה, פורטת את המונח 'קהילה': " 'קהילה' צריכה להיות מתורגמת בשטח לאיכות חיים, יצירת מתחמי בילוי בקרבת מקומות עבודתם של עובדי ממשל, ייזום אירועים חברתיים ייעודיים לקהילה זו, או בחינת רעיון הדיור הקהילתי. בסופו של יום – ככל שאוכלוסייה זו תתרחב – כך תגדל השפעתה על מראה ואופייה של ירושלים, על מערכות החינוך בה, על חיי התרבות והאומנות בה ועוד.

רשימת הדוברים:

· אמיר לוי, הממונה על אגף התקציבים

· שי באבד, מנכ"ל משרד האוצר

· אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות

· אמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים

· מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים

· משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות

· אלי גרונר, מנכ"ל משרד רה"מ

· יעל מבורך, סגנית מאקרו אגף תקציבים

· דורית סלינגר, הממונה על אגף שוק ההון

· רן ישי, מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים

· שאול מרידור, מנכ"ל משרד התשתיות, האנרגיה והמים

האירוע מנכ"לים על הבר מתקיים לאור הפעילות הענפה של תחום הממשל בעמותת 'רוח חדשה', ששמה לה למטרה למצב ולחזק את ירושלים כעיר ממשל, דוגמת ערי בירה אחרות בעולם, ובשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים. מדובר בסדרת פעילויות שהתקיימו במהלך השנתיים האחרונות, בתמיכת עיריית ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת, וזכו להצלחה גדולה.