המכרז הפומבי לרכישת זכויות חכירה במגרש לתיירות משתרע על שטח של 20,817 מ"ר, בכאוכב אל היג'א. החברה הזוכה תשלם לרשות מקרקעי ישראל סכום של 3,123,456₪ (לא כולל מע"מ) ועוד 595,281₪ על הוצאות פיתוח (כולל מע"מ). למכרז התקבלו 2 הצעות

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "אני שמח שגם בתקופה מאתגרת זו יש ביקוש ליזמות בתיירות. הדבר מעיד על אמונה שתעשיית התיירות תשוב ותהיה מנוע צמיחה כלכלי משמעותי. לאזור כולו יש פוטנציאל תיירותי הן לתיירות הפנים והן לתיירות נכנסת ואין לי ספק שנחזור לשיאים בתיירות"

תוצאות המכרז
תוצאות המכרז

במכרז משותף לרשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות להקמת מתחם תיירותי, הכולל מלון בכאוכב אל-היג'א זכתה חברת "סאראי הצפון מסחר והשקעות" - חברה קבלנית לבניין ולתשתיות מכפר כנא. המתחם נמצא בשטח מצפון מזרח לשפרעם ומדרום לכרמיאל.

מימוש הפרויקט יהווה מנוף מסחרי משמעותי לכ-3,500 תושבי כאוכב אל היג'א, ולעוסקים בתיירות באזור כולו - הן הפנים ארצית והן הבין לאומית. המלון ומתחם התיירות שיוקם ייתן מענה תיירותי ויספק מקורות תעסוקה נוספים וחדשים לתושבי האזור.

הפרויקט הוא חלק מתוכנית כאוכב צפון מערב, המשתרעת על שטח כולל של כ-106 דונם וממוקמת בחלק המערבי של המועצה המקומית כאוכב אבו אל היג'א, אשר מייעדת שטחים למבני ציבור, מגורים ואכסון מלונאי כתשתית לפיתוח הכלכלי של הישוב.

משרד התיירות פועל למימוש הפוטנציאל התיירותי של הגליל. בנוסף על הנופים המרהיבים, יש בכאוכב גן פסלים, הכולל את פסל "שלושת הדקלים" המסמל את אחוות שלוש הדתות, עם סמלי היהדות, הנצרות והאסלאם. כמו כן פארק הקופים נמצא במרחק עשר דקות נסיעה משם.

המרכז התיירותי תוכנן תוך התחשבות באיזון בין תעסוקה, מסחר, שירותים ומלונאות ובין מגורים ומוסדות חינוך וציבור. התכנית מאפשרת פיתוח תיירותי בישוב, ובמקביל מתן מענה לצורכי האוכלוסייה המקומית ושיפור איכות חייה.המכרז להקמת המתחם לאכסון מלונאי בישוב כאוכב מתקיים במסגרת מדיניות משרד התיירות ליצירת תעסוקה בפריפריה, ולהרחבת ההיצע של חדרי הלינה בישראל כדי להגדיל את התחרות.