יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, בפתח ישיבת הסיעה בכנסת קורא לא לשקוע בחודשים של חקירות ולסיים את ההליך במהרה לטובת מדינת ישראל:" אני מאחל לו ולמשפחתו, ואני מאחל למדינת ישראל, שיתברר שלא נפל שום פגם בהתנהגותו. אני רוצה להזכיר לחברי באופוזיציה ובתקשורת שחזקת החפות עומדת לכל אדם בישראל, בוודאי גם לראש הממשלה." צריך לתת למשטרה לעשות את עבודתה. יחד עם זאת, לטובת מדינת ישראל ועם ישראל, זה צריך להיות מהר."

לפיד: אני מאחל לו ולמשפחתו, ואני מאחל למדינת ישראל, שיתברר שלא נפל שום פגם בהתנהגותו
לפיד: אני מאחל לו ולמשפחתו, ואני מאחל למדינת ישראל, שיתברר שלא נפל שום פגם בהתנהגותו

לפיד התייחס בדבריו גם לסירובה של הממשלה לתמוך בחוק של ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שייתן הגנה על חיילי וקציני צה"ל החשופים לתביעות בבתי הדין הבינלאומיים: "אסור לנו להפקיר את קציניו וחייליו של צה"ל. לא בשדה הקרב, ולא בזירה המשפטית. צה"ל נמצא מעל למשחק הפוליטי. אני קורא לממשלה לתמוך בהצעה. העולם צריך לדעת שאנחנו עומדים מאחורי החיילים והמפקדים שלנו" יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, התייחס היום (2.1.16) בפתח ישיבת הסיעה לחקירה הצפויה של ראש הממשלה נתניהו: הערב ייחקר ראש הממשלה.

אני מאחל לו ולמשפחתו, ואני מאחל למדינת ישראל, שיתברר שלא נפל שום פגם בהתנהגותו. אם שני ראשי ממשלה ברצף ייפלו בגלל שחיתות, יהיה קשה מאוד לשקם את אמון הציבור בשלטון. אני רוצה להזכיר לחברי באופוזיציה שחזקת החפות עומדת לכל אדם בישראל, בוודאי גם לראש הממשלה. צריך לתת למשטרה לעשות את עבודתה. יחד עם זאת, לטובת מדינת ישראל ועם ישראל, זה צריך להיות מהר. מהר! לפיד קרא לסיים את ההליך מהר ככל האפשר לטובת מדינת ישראל: " אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו, שיקרה פה מה שקרה סביב חקירות אולמרט. אסור לשקוע עכשיו לחודשים על גבי חודשים של חקירות. לא יכול להיות שבמקום לשבת עם המוסד והשב"כ, עם הרמטכ"ל ועם שר האוצר, ראש הממשלה יבלה את כל זמנו עם עורכי דין, כשהוא מתכונן לחקירות, ואז עם החוקרים כשהוא עונה לשאלות. " והוסיף: " אדם שנמצא בחקירה, הוא אדם בלחץ. זה טבעי וזה מובן. רק שראש הממשלה צריך להיות מרוכז בדברים אחרים, לא בהוכחת חפותו. אני קורא לכל הגורמים, מלשכת ראש הממשלה עד לללשכת היועץ המשפטי לממשלה: בואו נגמור עם זה.

בלי סחבת. לפנות את כל השעות שצריך לפנות, לנקות את היומן עם צריך, לתת לאנשי אגף החקירות להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית." בהמשך הדברים התייחס לפיד לסירובה של הממשלה לתמוך בהגנה על חייל וקציני צה"ל החשופים לתביעות בבתי הדין הבינלאומיים : "ההחלטה המבזה של מועצת הביטחון של האו"ם עדיין מהדהדת. העולם צריך לדעת שלא נקבל אותה. לא נקבל תכתיבים מן העולם. יחד עם זאת, צריך להתכונן להשלכות. יש להצעה הזו השלכות משפטיות, והיא עלולה להוביל לגל של תביעות – בבתי הדין הבינלאומיים - לא רק נגד שרים וחברי קבינט, אלא גם נגד קצינים וחיילים של צה"ל. חבר הכנסת מאיר כהן הניח השבוע הצעת חוק על שולחן הכנסת. היא אומרת שחיילים וקצינים של צה"ל, שיתבעו לדין בידי בתי הבינלאומיים, יקבלו מהמדינה מימון מלא של הגנתם המשפטית. אסור לנו להפקיר את קציני והדין וחייליו של צה"ל. לא בשדה הקרב, ולא בזירה המשפטית.

זו אמנם הצעת חוק שבאה מאיתנו, אבל צה"ל נמצא מעל למשחק הפוליטי. אני קורא לממשלה לתמוך בהצעה. העולם צריך לדעת שאנחנו עומדים מאחורי החיילים והמפקדים שלנו.