התנועה לאיכות השלטון קוראת למשטרת ישראל לטפל בהסתה ברשת כנגד חיילים חרדים המשרתים בצבא - בעקבות פרסומים ברשת על מיזם הקורא לצילום ופרסום תמונות של חרדים על מדים, פנתה התנועה לאיכות השלטון למשטרת ישראל בבקשה לטיפול בנושא, חקירתו ומיצוי הדין עם האחראים לו.

הסתה ברשת כנגד חיילים חרדים המשרתים בצבא. צילום: אילוסטרציה
הסתה ברשת כנגד חיילים חרדים המשרתים בצבא. צילום: אילוסטרציה

התנועה לאיכות השלטון פנתה למשטרת ישראל בעקבות פרסום מודעה ברשתות החברתיות בה לכאורה, נקרא הציבור לצלם תמונות של חרדים במדים ולשלוח לכתובת דואר אלקטרונית וזאת כדי שיופצו לכל דורש.

מטרת המיזם, כפי שנכתב בפנייה למשטרת ישראל איננה להאדיר את שמם של לובשי המדים ולהוקיר להם תודה אלא לאיים עליהם ולהרתיע בחורים חרדים בגיל גיוס מלהצטרף לשורות צה"ל. כך מובהר במודעה: "ומעתה יידע כל חרדי המתגייס לצבא – כי במוקדם או במאוחר, תופץ תמונתו ברבים...".

ככל שמדובר במיזם אמיתי, ואף ככל שהמודעה אך נועדה להסית ולעורר מידנים ואין מאחורי כתובת הדוא"ל דבר, יש לנהוג מול יוזמיה בכל חומרת הדין.

התנועה מייחסת חשיבות רבה להגנה ברורה ואפקטיבית על המשרתים בצבא מפני המתנכלים להם, זאת הן נוכח חובתנו כציבור כלפי חיילי צבא הגנה לישראל וכן במטרה לקדם שוויון בחובת השירות, ערבות הדדית ושילוב הציבור בחרדי בחברה בישראל.

אשר על כן, קוראת התנועה לחטיבת החקירות במשטרת ישראל, לחקירת הרקע לפרסום המודעה ולמיצוי הדין עם האחראיים לה.