30 ח"כים דורשים מרה"מ לפסול את "חוק הכותל" ולחזור מידית למתווה הכותל המקורי. בפנייתם נכתב: "הצעת "חוק הכותל" מפלגת את העם היהודי ומנציחה את קיפוח הזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים דווקא על אדמות ישראל. אנו רואים בחומרה רבה את אזלת ידה של הממשלה ביישום המתווה המקורי". במקביל הניח ח"כ נחמן שי על שולחן הכנסת את הצעת חוק הכותל המערבי (רחבת תפילה דרומית), התשע"ו – 2016, שנועדה לעגן בחוק את מתווה, הכותל, כפי שאושר על ידי הממשלה.

ח"כ נחמן שי
ח"כ נחמן שי

ביוזמת ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה לחיזוק העם היהודי, העבירו הבוקר חברי הכנסת: ח"כ ד"ר נחמן שי, ח"כ ד"ר אראל מרגלית, ח"כ יהודה גליק, ח"כ איתן כבל, ח"כ עמר בר לב, ח"כ מיכל בירן, ­­ח"כ סתיו שפיר, ח"כ מרב בן ארי, ח"כ יואל רזבוזוב, ח"כ מרב מיכאלי, ח"כ איציק שמולי, ח"כ תמר זנדברג, ח"כ יעקב פרי, ח"כ רויטל סוויד, ח"כ מיקי לוי, ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, ח"כ זהבה גלאון, ח"כ יואל חסון, ח"כ מיקי רוזנטל, ח"כ קארין אלהרר, ח"כ יעל כהן פארן, ח"כ פרופ' יוסי יונה, ח"כ אילן גלאון, ח"כ אייל בן ראובן, ח"כ איתן ברושי , ח"כ קסניה סבטלובה, ח"כ חיליק בר, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ מיכל רוזין, מכתב לראש הממשלה ובו דרשו ממנו לא לקדם את "חוק הכותל" עד ליישומו המלא של מתווה הכותל המקורי.

ח״כ נחמן שי: "הגיעה העת שהממשלה תחדל ממחזה התעתועים הזה. היא החליטה והיא חייבת לכבד את החלטותיה. ישראל מכרסמת במו ידיה בקשר החיוני והאסטרטגי בינה לבין יהדות ארה״ב ומותירה מיליוני יהודים מאוכזבים וכואבים״

חופש הדת והפולחן הן חרויות יסוד אוניברסליות. ביטוייה של החרות הם חופש ההבעה והמעשה הדתיים. מדינת ישראל מחויבת בגישה פתוחה והוגנת, שאינה מותנית בהשקפתו של זרם זה או אחר אלא מבטאת יחס של שוויון, שזכאים לו כל הזרמים ביהדות. זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור מיום ב' בנובמבר 1917 ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים, שנתן תוקף בינלאומי לקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ-ישראל ולזכותו של העם היהודי להקים בה מחדש את ביתו הלאומי. זהו ביתו של כל העם היהודי ולא רק של חלקים מסוימים בתוכו.

הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים בארץ ובתפוצות, הם העורף הבטוח והאיתן של מדינת ישראל. הם מתגייסים לסייע לה בכל עת ובכל נושא. התפוצה היהודית היא ייחודית, קשריה עם קהילות אחרות ועם מדינת ישראל הם הדוקים וקרובים. הכותל הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי כולו, סמל לשובו של העם למולדתו הטבעית וההיסטורית, לאחדותו ולחוסנו. זוהי מדינת הלאום של העם היהודי. הצעת החוק מבוססת על החלטת מממשלה 1075 בנושא: "אימוץ המלצות הצוות המייעץ לסוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי" מיום 31 בינואר 2016 עליה הסכימו ממשלת ישראל, הזרמים הרפורמי והקונסרבטיבי והסוכנות היהודית.

ההצעה מבקשת לכבד את רגשותיהם, להבטיח חופש גישה ופולחן של כלל הזרמים והתנועות הדתיות בישראל ולמנוע מצב בו מקומות קדושים כמו הכותל יהיו אסורים לתפילה על פי אמונתם.