בשבוע הבא: ועדת הכלכלה תדון בכוונה לבטל את ההפרדה המבנית בבזק. ביוזמת היו"ר כבל תדון הוועדה בדרכים להוזיל את אגרת רישוי הרכב השנתית ואף תכין לקריאה ראשונה את הצעתו לאפשר לבני זוג של משרתי מילואים להיעדר מהעבודה במשך שעה ביום; כמו כן צפויה הוועדה לאשר לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שתסדיר את הפיצוי למפוני כפר שלם וכן את הצעת החוק שתסייע לאמנים הוותיקים ותאריך את תקופת ההגנה על זכויות היוצרים שלהם, ולעסוק בנושאים נוספים.

חה"כ איתן כבל יו"ר ועדת הכלכלה
חה"כ איתן כבל יו"ר ועדת הכלכלה

יום שני, ד' בטבת תשע"ז, 2 בינואר 2017

בשעה 09:30 – הוועדה תמשיך להכין לקריאה ראשונה שתי הצעות חוק שנועדו להבטיח את זכויות המפונים משכונת כפר שלם בתל אביב, שהגישו חברת הכנסת נאוה בוקר, יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל, חברי הכנסת דב חנין ויעקב מרגי וחברת הכנסת נורית קורן. לפי ההצעות תושבי כפר שלם יהיו זכאים לפיצויים בתמורה לפינוי ויוכלו לבחור בין מסלול שבו בסיס הפיצוי הוא הסכום הנדרש לביית בית ורכישת זכויות בקרקע, למסלול שבו בסיס הפיצוי הוא הסכום הנדרש לרכישת דירה בשוק החופשי. ח"כ נורית קורן מציעה להוסיף לכך גם פיצוי לפי הוותק של התושבים. הוועדה החלה לדון בהצעה כבר לפני מספר חודשים, אולם בשל התנגדות הממשלה היא לא התקדמה. עם זאת, בישיבה שהתקיימה בהצעה לפני למעלה משבוע חלה התקדמות ובישיבה הקרובה צפוי להשתתף גם ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי.

בשעה 12:00 – לבקשת חברי הכנסת חיים ילין, אכרם חסון, חברת הכנסת יעל כהן פארן וחברי הכנסת עבדאללה אבו מערוף ואיל בן ראובן, הוועדה תדון בהקמת מתקן התפלה בשדות יישובי הגליל המערבי. בבקשה לקיום הדיון מסבירים חברי הכנסת כי מתקן ההתפלה, שאמור לקום בין שבי ציון ללוחמי הגטאות, יפגע באזורי הגידול של היישובים רגבה, נס עמים ולוחמי הגטאות. חברי הכנסת סבורים כי "מדובר באיוולת ואזלת יד של הרשויות. חייבים למנוע את האסון הסביבתי הזה".

בשעה 13:30 – לבקשת ח"כ רועי פולקמן, ח"כ אוסאמה סעדי, ח"כ עליזה לביא, ח"כ מיקי רוזנטל וח"כ זהבה גלאון, הוועדה תדון בכוונת משרד התקשורת לבטל את ההפרדה המבנית בבזק. בבקשות לקיים את הדיון מסבירים חברות וחברי הכנסת כי ביטול ההפרדה המבנית עלול להגביר את שליטת בזק בשוק התקשורת ולפגוע בצרכנים. ח"כ לביא מציינת כי "משרד התקשורת מעניק מתנה של 1.3 מיליארד שקל למונופול התקשורת". ח"כ גלאון מוסיפה: "מאחר שביטול ההפרדה הוא בעל משמעות כלכלית אדירה לבזק, אשר נמצאת בשליטת שאול אלוביץ' מקורבו של ראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו, קיימת חובה לבדוק את תקינות ההליך ואת סבירות ההחלטה שהתקבלה".

יום שלישי, ה' בטבת תשע"ז, 3 בינואר 2017

בשעה 09:30 – הוועדה תכין לקריאה ראשונה את הצעתו של ח"כ נחמן שי, עליה חתומים חברי כנסת רבים נוספים, לתקן את חוק התקשורת כך שיתאפשר להעביר בכבלים ובלוויין גם שידורי חדשות בינלאומיים המופקים בישראל. זאת בניגוד למצב כיום, המאפשר לכבלים וללוויין לשדר אך ורק ערוצי חדשות בינלאומיים המופקים בחו"ל. אישור ההצעה יאפשר לכבלים ולוויין להעביר למנויים בישראל גם את ערוץ i24news, שמשדר חדשות לעולם בערבית, אנגלית וצרפתית מישראל.

בשעה 11:00 – הוועדה תכין לקריאה ראשונה את הצעת היו"ר, ח"כ איתן כבל, אליה הצטרפו חברי וחברות כנסת רבים נוספים, לתקן את חוק עבודת נשים. זאת על מנת לאפשר לעובד או עובדת שבן או בת הזוג שלהם נמצאים בשירות מילואים להיעדר מהעבודה במשך שעה אחת ביום. לפי ההצעה, ההיעדרות תתאפשר אם לבני הזוג יש ילדים מתחת לגיל 13, או ילד עם מוגבלות בכל גיל או שקרוב משפחה אחר, אח או הורה, תלוי בהם. עוד מציע היו"ר כבל כי הביטוח הלאומי הוא שיישא בעלות ההיעדרות, בדומה לתגמול המילואים המשולם למשרתים. כמו כן תדון הוועדה בשלוש הצעות חוק דומות, שהגישו ח"כ רועי פולקמן, ח"כ מוטי יוגב וח"כ איל בן ראובן. ח"כ פולקמן אף מציע לאפשר יום נוסף של חופשה שנתית למי שבן זוגו נראה לשירות מילואים בנסיבות חירום.

בשעה 13:30 – הוועדה תכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק זכויות היוצרים בתקליט וזכויות המבצעים, של ח"כ יעקב מרגי וחברי כנסת נוספים, שנועדה להאריך את תקופת זכויות היוצרים בתקליט וזכויות מבצעים. ח"כ מרגי מציע להאריך את ההגנה לזכויות היוצרים בתקליט ולזכויות האמנים המבצעים והמשדרים מ-50 שנה ממועד היצירה כיום ל-70 שנה ממועד היצירה. במסגרת אישור ההצעה לקריאה ראשונה קבעה הוועדה כי ההצעה תחול על יצירות שתקופת ההגנה עליהם טרם פגה והן עדיין לא הפכו לנחלת הכלל.

יום רביעי, ו' בטבת תשע"ז, 4 בינואר 2017

בשעה 09:30 – ביוזמת יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, תתכנס הוועדה לדיון מיוחד שיעסוק בדרכים להביא להוזלת אגרת רישוי הרכב לנהגים. זאת לאחר שדוח שהזמין היו"ר כבל ממרכז המחקר והמידע של הכנסת העלה כי בישראל משלמים הנהגים סכומים גבוהים ביותר עבור אגרת הרישוי, שיכולים להגיע למאות אחוזים יותר מאשר במדינות המערב שנבדקו. לפי הדוח משלמים נהגי הרכב הפרטי בישראל אגרה שנעה בין 705 ל-1,611 שקלים בשנה, בעוד שהתשלום הממוצע ב-12 מדינות אחרות שנבדקו עומד על 252 שקלים בלבד. בעקבות זאת הבהיר היו"ר כבל כי יעשה הכל למצוא את הדרך להביא להוזלת האגרה. בנוסף לכך תדון הוועדה גם בבקשתו של ח"כ אוסמה סעדי להגביל את סכום אגרת רישיון הרכב.

הישיבות ישודרו בפורטל הוועדה