אושר חוק ממשל זמין שיחייב גופים ממשלתיים לפרסם מייל וטלפון של עובדיהם. למה שרק לוביסטים יוכלו לדבר עם פקידים בכירים בממשלה? הכנסת אישרה את הצעת החוק 'ממשל זמין' שיזם לובי 99 במטרה לחייב גופים ממשלתיים לפרסם פרטי התקשרות של עובדיהם לציבור הרחב.

אושר חוק ממשל זמין שיחייב גופים ממשלתיים לפרסם מייל וטלפון של עובדיהם. תמונה: אילוסטרציה
אושר חוק ממשל זמין שיחייב גופים ממשלתיים לפרסם מייל וטלפון של עובדיהם. תמונה: אילוסטרציה

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, העלה היום (ד') להצבעה טרומית במליאת הכנסת את הצעת חוק 'ממשל זמין' שיזם לובי 99 – הלובי הציבורי הראשון בישראל. הצעת החוק אושרה ברוב של 52 חברי כנסת וללא מתנגדים. הצעת החוק תחייב גופים ממשלתיים לפרסם באתרי האינטרנט שלהם כתובת דואר אלקטרוני עדכנית של עובדי המשרד ו/או מספר טלפון ישיר של העובד או מי מטעמו. על הצעת החוק חתמו חברי הכנסת; שולי מועלם–רפאלי, מירב מיכאלי, רועי פולקמן ואורי מקלב.

יאיא פינק – מנכ"ל לובי 99: "באתרי האינטרנט של גופים ציבוריים רבים אין פרטי קשר של העובדים השונים ושל לפקידי הממשלה הבכירים. המצב הזה מהווה חסם עבור האזרח הפשוט, שאין לו לוביסטים וקשרים במסדרונות השלטון, לתקשר עם הגורמים הממשלתיים הרלוונטיים. גם לציבור יש היום לובי שדואג לו והצעת החוק שלנו נועדה להנגיש את הממשל ולאפשר לכולם את אותה נגישות גבוהה למקבלי ההחלטות כמו שיש ללוביסטים של הטייקונים הגדולים."

ח"כ דוד ביטן: ״הצעת החוק שהוגשה בשיתוף הלובי החברתי (לובי 99) נועדה להקל על הציבור בקבלת מידע ותשובות ממשרדי הממשלה השונים דבר שהיום לוקח זמן רב. על הפקידות הבכירה בממשלה להיות זמינה לציבור באותה המידה שנבחרי הציבור זמינים זו חובתנו כולנו כמשרתי הציבור״