במעמד ראש עירית עכו, שמעון לנקרי, הרב הראשי של העיר נהריה הרב ישעיהו מיטליס, סגן ראש המטה לביטחון לאומי, תא"ל במיל זאב צוק-רם, סמנכ"ל בכיר לתכנון פיתוח ובינוי במשרד הבריאות, יהודה רון ויו"ר עמותת ידידי המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" ("מזרע" לשעבר) בעכו, עו"ד יגאל אלון וחברי הנהלת העמותה, הונחה אבן הפינה להקמת מבנה ממוגן, כ-2,200 מ"ר שיוכל להכיל כ- 250 מטופלים וכ- 250 אנשי צוות בביה"ח"

כלים

אירוע מכונן בביה"ח "מזור" בעכו. "בניית המבנה הממוגן הוא אירוע מכונן עבורנו שתשפיע רבות על הביטחון הפיזי, על תחושת הביטחון והרוגע הנפשי של המטופלים והעובדים משום היותם מוגנים", אמרה השבוע המנהלת האדמיניסטרטיבית במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" ("מזרע" לשעבר) בעכו, נעמי אסולין בטקס הנחת אבן הפינה למבנה הממוגן בביה"ח. נעמי אסולין הוסיפה ואמרה, "חשוב להזכיר כי, לביה"ח ניסיון מר ממלחמת לבנון השנייה שבמהלכה נפלו 600 רקטות באזור עכו, כולל פגיעה ישירה במחלקת אשפוז שגרמה לפינוי בהול של המטופלים מביה"ח".

בנוסף, אמרה נעמי אסולין, "סוגיות המיגון העסיקה את הנהלת ביה"ח מזה למעלה מ- 10 שנים שבהן העלנו את הנושא לסדר היום על שולחנם של שרים, חברי כנסת, המטה לביטחון לאומי, משרד ראש הממשלה ורבים אחרים. הדרך הייתה לא פשוטה גם אל מול הבירוקרטיה, אך כעת, כעבור 10 שנים, המנופים והקידוחים ברקע."

מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש "מזור" ("מזרע" לשעבר) בעכו, פרופ' אילנה קרמר אמרה, "זה רגע יקר ואבן פינה יקרה, שבה מפעמים משאלות וכיסופים , משאת נפשם של העובדים למבנה ממוגן שייתן תחושת ביטחון למטופלים ולעובדים בעת צרה". פרופ' קרמר סקרה בדבריה את הפרויקטים פורצי הדרך המתקיימים בביה"ח ובהם: פרויקט עיצוב תומך החלמה, פרויקט עמיתים מומחים (מטופלים משוקמים המשולבים במחלקות בית החולים) ועוד" וציינה כי ביה"ח עושה את המיטב למען המטופלים".

נעמי אסולין הודתה לראש העיר שמעון לנקרי על שיתוף הפעולה ואמרה, "העיר עכו זכתה בראש עיר דינמי בעל חזון, פתיחות ומעוף אשר רוצה אותנו כאן בעירו אבל לא על החוף. גם אנחנו מבינים זאת, אך עד שיימצא לנו בית חלופי ,לכולנו אחריות על חייהם של חולים חסרי ישע וצוותים רפואיים שנמצאים בסיכון בהתרחש מצב חירום בטחוני. חוסנה של חברה ומדינה נבחן בחוליה החלשה שלה. אני שמחה שכולם הבינו זאת ועברנו יחד משוכות עד לקבלת היתר הבניה".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, אמר, "תמכנו בביה"ח גם אם היו הסתייגויות כאלה ואחרות. אנחנו שמחים שבסופו של דבר יש תוספת גדולה לבית החולים כי הוא חלק מהעיר, עובדי ביה"ח הם תושבי העיר. אנחנו גאים שבית החולים כאן ורוצים שתהיו חלק מאתנו". ראש העיר הדגיש עוד בדבריו, "אנחנו רואים בטיפול הניתן בביה"ח למטופלים כמצווה גדולה".

בהמשך, המנהלת האדמיניסטרטיבית בביה"ח, נעמי אסולין הודתה לסמנכ"ל בכיר וראש המנהל לתכנון, פיתוח ובינוי מוסדות רפואה במשרד הבריאות, יהודה רון שמלווה את ביה"ח מזה כ- 18 שנה והדגישה את היותו חלק חשוב ומוביל בבניית ביה"ח במהלך השנים, כאשר למרות המגבלות התקציביות והפיזיות, דאג לשפר את תנאי האשפוז בביה"ח והמחלקות הפסיכיאטריות למודרניות בתנאים איכותיים יותר, בזכותו שופרו תשתיות במיליוני שקלים ועכשיו, הוא נושא את הדגל לבניית המיגון. "בין שאר העקרונות שהנחו את יהודה בעבודתו, הייתה התייחסות לאוכלוסיות חלשות, כגון: מאושפזים בבתיה"ח פסיכיאטרים וגריאטריים וכן לאוכלוסייה המתגוררת בפריפריה. בכך הוא נתן ביטוי לצמצום אי השוויון בין המוסדות השונים." על פעילותו למען ביה"ח, הוענקה תעודת הוקרה ליהודה רון שהודה בדבריו להנהלת ביה"ח ואמר, "המבנה המוגן, ישמש את המטופלים והעובדים לא רק בעת מלחמה וזמן חירום, אלא גם בימי שגרה".

בביה"ח, הודו גם לסגן ראש המטה לביטחון לאומי, תא"ל במיל' זאב צוק - רם, על כך "שהתייצב וקבע באופן בלתי מתפשר שיש לאפשר בניית מבנה ממוגן לאלתר בביה"ח, לאור האיומים הקיימים והמצב הגיאופוליטי באזור הצפון". תא"ל במיל' צוק - רם, ברך בטקס ואמר, "מדברים על חוסן לאומי, שהינו אחד המרכיבים הלאומיים ועשינו, תמכנו ועזרנו ואני מקווה שתבנו הכי מהר שרק אפשר ונגיע לחנוכת הבית".

הרב הראשי של העיר נהריה הרב ישעיהו מיטליס ברך ואמר כי, "כולם יצירי אלוהים וזקוקים לכבוד הראוי להם. אנחנו מאמינים שהאמת והרוח ינצחו". בסיום, התכבדו המכובדים לחתום על מגילת קלף מיוחדת שהוכנה לרגל האירוע והוטמנה בטקס מכובד.