מתנת חג למגדל העמק: אישור התוכנית הוא שלב ראשון בתוכנית לשכונה שתכלול כ-4,500 יח"ד ותשתרע על שטח של 1,400 דונם. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון שבמנהל התכנון אישרה תכנית הכוללת כ-1,800 יחידות דיור במגדל העמק. מדובר בשלב ראשון בתוכנית לשכונה במערב העיר המשתרעת על שטח של כ- 1,400 דונם שתכלול בסופה כ-4,500 יחידות דיור. מדובר בניצחון גדול של ראש העיר אלי ברדה שהוביל מאבק ארוך שנים שכלל שלוש וועדות חקירה לשינוי שטח השיפוט והרחבת גבולות העיר.

כלים
מדובר בניצחון גדול של ראש העיר אלי ברדה שהוביל מאבק ארוך שנים שכלל שלוש וועדות חקירה לשינוי שטח השיפוט והרחבת גבולות העיר. הדמיות: פיק אדריכלים
מדובר בניצחון גדול של ראש העיר אלי ברדה שהוביל מאבק ארוך שנים שכלל שלוש וועדות חקירה לשינוי שטח השיפוט והרחבת גבולות העיר. הדמיות: פיק אדריכלים

תמהיל יחידות הדיור שאושר בתוכנית מגוון וכולל מגרשים של צמודי קרקע ובנייה רוויה. כ-320 יחידות דיור מתוך 1,800 שאושרו הינן יח"ד קטנות בגודל של 100 מ"ר וכ-240 יח"ד בגודל של כ-55 מ"ר מיועדות לדיור מוגן. עוד כוללת התוכנית, 21,000 מ"ר שטחי מסחר ו-44,000 מ"ר עבור מבני ציבור שכונתיים וכלל-עירוניים כמו מרכז מסחרי לשירות תושבי השכונה והאזור. כמו כן, כוללת התוכנית גם הקמת פארק ושטחים למתקני ספורט ונופש.

השכונה ממוקמת בסמוך לדרך ארצית מספר 75, ומהווה חיבור אורבני בין השכונות הוותיקות עם השכונות החדשות בצפון העיר. בתכנון השכונה נשמרו צירי הנחלים, שטחי חורש טבעי ויער ששולבו בתכנון השכונה ליצירת "טבע עירוני".

מגדל העמק פנינה נדל"נית - בשנים האחרונות זוכה מגדל העמק לצמיחה ופריחה בתחום הנדל"ן ועם השקתה של "רכבת העמק" קיבלה דחיפה נוספת עם הקמת התחנה "מגדל העמק- כפר ברוך". לפי נתוני רשות המיסים, מחירה של דירה חדשה בת 4 חדרים בעיר, עומד על 964 אלף שקל ואילו מחירה של דירה בת 100 מ"ר במסגרת מסלול ה"מחיר למשתכן" עומד על כ-670 אלף שקל.

ראש העיר אלי ברדה אמר לאחר האישור: "זהו רגע מרגש וחשוב למגדל העמק. התכנית מאפשרת חמצן ואנרגיה להמשך התפתחות העיר ולהנעת תהליכים ודינמיקה בכל תחומי החיים, בחינוך, במסחר, בכלכלה ובתעשייה".