מגדל העמק אומרת לא לאלימות נגד נשים - היחידה לקידום מעמד האישה בעיריית מגדל העמק קיימה כנס לעובדות העירייה לציון היום הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים. עובדות עיריית מגדל העמק הקדישו השבוע שעתיים מזמנן כדי לציין את היום הבינלאומי למניעת אלימות כלפיי נשים בכנס, הרצאה ושיח מקצועי. במסגרת הכנס שהתקיים במעמד ראש העיר אלי ברדה, שמעו עובדות העירייה את עדותה המצמררת של לילך סימן טוב ששלושת ילדיה נרצחו בידי בעלה לשעבר ברצח שזעזע את המדינה כולה.

כלים
עובדות עיריית מגדל העמק הקדישו השבוע שעתיים מזמנן כדי לציין את היום הבינלאומי למניעת אלימות כלפיי נשים. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק
עובדות עיריית מגדל העמק הקדישו השבוע שעתיים מזמנן כדי לציין את היום הבינלאומי למניעת אלימות כלפיי נשים. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

במהלך ההרצאה "לעוף בניגוד לחוקי הטבע" סיפרה שם-טוב על ההתמודדות עם הבלתי אפשרי ומציאת המהות הפנימית בהתמודדות עם האובדן. יש לציין כי קיום הכנס הינו המשך ישיר לאירועים ופעילויות רבות שמקיימת היחידה לקידום מעמד האישה לאורך השנה וביניהם קורס מנהיגות לעידוד וקידום נשים לעשייה קהילתית וציבורית שהתקיים לראשונה השנה בברכת ראש העיר והסתיים לפני כשבועיים. יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, ליאורה אדרי, אמרה: "הכנס לנשות הרשות הינו חלק מתהליך ארוך המתקיים לאורך כל השנה ללמידה ועשייה בנושא מניעת אלימות ובשותפות מלאה עם תכנית 'עיר'' ללא אלימות' ועלינו לחברה לפעול כל העת למיגור אלימות באשר היא".

ראש העיר, אלי ברדה, אמר במהלך הכנס: ״היום הבינלאומי למאבק באלימות הוא יום שיא המבטא התייחסות יומיומית של 'אפס סובלנות לאלימות' שהיא ערך ודרך חיים במערכת החינוך ובאוכלוסייה הבוגרת. הרשות נוקטת בצעדים רבים למניעה תוך דגש על הסברה וחשיפת התופעה וההתמודדות איתה. אני מאחל לכולנו ימים של סבלנות וכבוד הדדי.

יכולתה של לילך, לבחור בחיים, לקום מאסון גדול להארה גדולה ולאור גדול ראויים להערכה וצריכים לעמוד לנגד עינינו ולהודות, להעריך ולשמור על מה שיש לנו. 'כשהנשמה מאירה גם שמים עוטי ערפל מפיקים אור נעים'. יישר כח לצוות "שולחן העגול" ולצוות המרכז לפיתוח הון אנושי צעירים על היוזמה וההפקה".

יש לציין כי במגדל העמק, קיים מרכז לטיפול ולמניעת אלימות במשפחה בהנהלת עתליה ורדי, המשתייך לאגף לשירותים החברתיים בעיר. במסגרת המרכז ניתן טיפול פרטני וקבוצתי לגברים ונשים, מתן מענה מידי במצבי חירום וכן ייעוץ וטיפול סביב מיצוי זכויות והקניית מיומנויות וכלים להפסקת האלימות הבין- זוגית.