הרב אריה מכלוף דרעי, השר לפתוח הפריפריה הנגב והגליל ביקר במרכז הרפואי פדה – פוריה והבטיח לקדם סיוע בשני פרויקטים דחופים: הקמת יחידת טיפול נמרץ לילדים ומיגון יחידת הסי.טי. השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, הרב אריה מכלוף דרעי, מנכ"ל המשרד אריאל משעל ובכירים נוספים הגיעו ביום שלישי 20.12.16 לביקור במרכז הרפואי פדה- פוריה.

כלים
ביקור השר דרעי במרכז הרפואי פדה- פוריה - הבטיח לקדם סיוע. צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה
ביקור השר דרעי במרכז הרפואי פדה- פוריה - הבטיח לקדם סיוע. צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה

במפגש הציג ד"ר ארז און, את המרכז הרפואי ואמר, "אנחנו הפריפריה. המשמעות היא שהציבור שלנו הוא בדרוג סוציו אקונומי נמוך והתחלואה הרבה יותר גבוהה, יחסית למרכז. שיעור חולי הסוכרת לדוגמא, הוא פי ארבעה יותר גבוה מאשר במרכז. הציבור שלנו סובל יותר ממחלות לב וכלי דם, וממחלות כרוניות. כמו כן, אחוזי התמותה גבוהים יותר. ולעומת זאת יש פחות מודעות לרפואה מונעת, ופחות שירותים רפואיים. אנחנו רואים זאת יום , יום במטופלים שמגיעים אלינו".

ד"ר און הדגיש כי לרפואה הציבורית יש תפקיד קריטי בפריפריה, מאחר ורוב הציבור לא יכול להרשות לעצמו רפואה פרטית ותלוי ברפואה הציבורית.

"אנחנו לקראת מהלך אסטרטגי שישנה את המקום- הקמת מרכז שיקומי , שייתן מענה לצורך אדיר של תושבי כל הצפון. הן בתחום שיקום הילדים שאין בצפון שום מענה והן לצרכי השיקום האחרים כמו שיקום גריאטרי, שיקום נוירולוגי ונשימתי " ציין ד"ר און .

בהמשך הדגיש כי המרכז הרפואי פדה- פוריה הוא ביה"ח היחיד ללא מחלקת טיפול נמרץ לילדים "הלילה הגיע אלינו פעוט שסובל מהיפותרמיה , מאחר ואין לנו טיפול נמרץ ילדים נאלצנו להעביר אותו ואת משפחתו לבי"ח אחר. אנחנו רוצים להקים יחידת טיפול נמרץ שתיתן מענה לכל המקרים הקריטיים האלה. עלות הפרויקט כשלושה מליון ₪ , מה שמעכב אותנו הוא נושא המימון". מנהל המרכז הרפואי הציג גם את הצורך בבניית מכון CT ממוגן בעלות של כעשרה מליון ₪.

השר דרעי אמר " הנושא של הקמת מרכז שיקומי בביה"ח פדה- פוריה נוסח וסוכם ויהווה חלק מתוכנית הצפון . אנסה לעזור גם בנושאים הנוספים של הקמת טיפול נמרץ לילדים ומיגון יחידת הסי.טי , אין ספק שהצרכים גדולים ומגיע לכם סיוע . אנחנו מאד מעריכים את הפעילות המבורכת שלכם ונמשיך לעזור... תוכנית הצפון שתצא בקרוב לדרך מתבססת בנושא הבריאות על דו"ח גרוטו, ואני חושב שזו תהיה בשורה אמיתית לתושבי הגליל. המשמעות היא תוספת תקציבים, תוספת מיטות, תוספת תקנים . והודות לכך, אני מקווה שתוך מספר שנים הנתונים של התחלואה הגבוהה והתמותה הגבוהה ישתפרו משמעותית".

ד"ר און הודה לשר דרעי, על פעילותו הרבה בקידום הפריפריה, ותמיכתו המתמשכת בשיפור שירותי הרפואה לתושבי הצפון. בהמשך ביקר השר במערך הקרדיו ווסקולארי ונפגש עם צוות המחלקה ועם ד"ר דיאב גאנם, מנהל יח' טיפול נמרץ לב .