מחפשים פעילות מיוחדת לסוף שבוע שלם עם הילדים והמשפחה? קחו על עצמכם אתגר אמיתי וצאו לטיול מהצפון, דרך המרכז ועד הדרום. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת בצורה נכונה ומהנה ישראל היא מדינה קטנה שמשתרעת על פני שטח של כ-20,770 קמ"ר בלבד. היא גובלת בים התיכון ובמצרים מכיוון מערב, בים האדום מדרום, בירדן ממזרח, בסוריה מצפון-מזרח ובלבנון בצפון.

סובב ישראל - כך תטיילו ברחבי הארץ בסופ"ש אחד
סובב ישראל - כך תטיילו ברחבי הארץ בסופ"ש אחד

התוואי הגיאוגרפי המיוחד של ישראל הופך אותה למוקד עלייה לרגל עבור תיירים מכל רחבי העולם, אך נדמה שדווקא אנחנו כתושבי המקום לא תמיד מנצלים את התנאים המיוחדים לטיול משפחתי.

רק בישראל אפשר לראות בסוף שבוע אחד את כל המדינה. זו משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב, כי אפשר לצאת אליה יחד עם הילדים והמשפחה. כל מה שצריך לעשות הוא לשריין תאריך פנוי, למצוא מסלול אטרקטיבי, לברר על השכרת רכב ולצאת לדרך.

תאריך, עונה ומסלול: כך תדעו מתי לצאת לטיול ברחבי הארץ

באופן עקרוני יכולה כל עונה לאורך השנה להתאים לטיול המאתגר שלכם ברחבי ארץ ישראל. מצד שני, נסו להתאים את התאריך לימים שבהם מזג האוויר בהיר ונוח. תוכלו לעשות זאת באמצעות עדכוני התחזיות ומעקב אחר פרסומים בתקשורת. קחו בחשבון שבימים גשומים הכבישים והאתרים יהיו ריקים, אבל תצטרכו לבצע התאמות נדרשות מבחינת לבוש ומסלולי הליכה.

טיול למיטיבי לכת יקיף את כל הארץ ויכלול ביקורים במקומות מרכזיים בכל אזור. הכינו היטב את שיעורי הבית ובחרו את אתרי המורשת או הטבע שאתם רוצים להראות לילדים. תכננו היטב גם ארוחות, הפסקות מהנסיעה ונקודות עצירה להתרעננות. בנוסף, זכרו שהמטרה היא להספיק לחזור הביתה במוצ"ש לקראת שבוע חדש.

המסלול המומלץ לטיול ברחבי הארץ בסוף שבוע אחד תלוי בתחומי העניין ובסדר העדיפויות שלכם. אם אתם גרים באזור הגליל, סביר להניח שתרצו להתחיל מצפון עם אתר החרמון, להמשיך לחיפה ולרדת עם כביש החוף עד תל אביב, אשדוד ואשקלון. אחרי מנוחה של לילה באחד מבתי המלון באזור תוכלו לנסוע דרומה לנגב, למצפה רמון ולאילת. כמו כן, תושבי הדרום מוזמנים כמובן לעשות את המסלול ההפוך ולקנח בהר החרמון או בקריית שמונה.

מה עושים עם הרכב?

הטיפ החשוב ביותר הוא לעשות את המסלול עם רכב שכור. כך תוכלו להתחיל בנקודה אחת, לסיים בנקודה אחרת ולחזור הביתה בטיסה או בתחבורה ציבורית. קחו בחשבון שתתעייפו אחרי כמה שעות של נסיעה ולכן אין טעם לעבור מצפון לדרום ביום אחד או אפילו ביומיים.

בררו על סניפים קרובים של חברות השכרת רכב בארץ ועל מחירי דגמים שונים. בחרו רכב שמתאים לצרכי המשפחה ותנו עדיפות לדגם עם תא מטען גדול. הקפידו לרכוש גם ביטוח שמתאים לנהג וסעו בזהירות מהרגע הראשון.