ח״כ גרמן: ״הוועדה המשותפת לחוק ההסדרה מבצעת מעשה מגונה במערכת המשפט הישראלית״ חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) פנתה הערב (שלישי) ליושב ראש הוועדה המשותפת לחוק ההסדרה ח״כ ניסן סלומינסקי ואמרה כי ״הוועדה מבצעת מעשה מגונה במערכת המשפט הישראלית"

כלים
ח״כ גרמן
ח״כ גרמן

אתם מתעלמים מחוות דעת של יועץ משפטי לממשלה ומביאים במקומו פרשנים משפטיים שנוח לכם להשמיע. כראשת עירייה היתה לי יועצת משפטית והרבה פעמים לא הסכמתי איתה. מעולם לא עלה על דעתי להביא מישהו מבחוץ כדי לסתור את דעתה. זה הרס של מערכת המשפט ושל מנהל תקין במדינת ישראל. יש לממשלה יועץ משפטי אחד. אפשר להתנגד לו, אבל חוות דעתו היא זו שמחייבת אותנו בוועדה, את ממשלת ישראל ואותך, סלומינסקי, כיושב ראש הוועדה. בכך שאינך מקבל את חוות דעתו אתה מבצע מעשה מגונה במשפט הישראלי כפי שאנחנו מכירים אותו״.

גרמן התייחסה לאמירתו של ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ כי חוק ההסדרה הוא חוק מדיני, ואמרה כי ״אם רוצים לעשות שינוי מדיני, לשם כך יש ממשלה. תתכבד הממשלה ותגיד, ׳אנחנו רוצים להחיל את החוק הישראלי על איו״ש, אנחנו רוצים לספח את איו״ש׳.

למה אתם מבקשים מבית המשפט שיעשה עבורכם פעולה מדינית? מה פתאום מערבים אותו במדיניות? במקום ללכת בדרך הישר ולקבוע מדיניות במקום שבו מדיניות נקבעת - בממשלה - אתם עושים את הדברים ברמיה״.