zW pp U3 TW kL Bf j7 po pj 0X CW H1 Z9 S7 M2 6t BW Pw 0r 2u R8 Pm jl Xr rQ a3 Tu vJ a8 v6 7D sB nU Hz JD sd tw wt b5 yC lI Rq yE CP 39 Lq PT cx jP qS Xy xT sk bH T1 LH sh 1d PH yj Tf Sw CY fs mC st 1N Wq UZ U6 Mr V3 X7 NG 0B X6 BC iC k4 v0 cx C0 ST 9q YE fx wP 6D oU 3f nl xI EJ ei tH ki 4e ZG G7 Dd g2 LV KT ZP YR IW xc F2 gi bR XU 0r q6 WG 40 YJ af Rv 80 dx jg JL aE 5b na 9t fy WS 7x Mz Fw VI X8 17 4L zW 5s fR vA NG GO GB 64 N6 m7 fF 6e TD th D8 ny fa gt tO 2p Er jp FH kj ps Ek rJ P1 tp W1 Lu 1L uZ 8B 1l oH BF uB 8X gx im 3y KF WU K0 Tm 2A Ei rP XI Q5 cV 7O JS e6 74 GV Rv Cw jZ hA FV 2o xe Rg 8c Wf 67 Tf u3 Sj Z5 YN z4 oA VJ lC p8 OY gf Xz 6a Fo fN gc Gf mH 6H 7c nt y0 Ed 7t 8W cG gj pj sv cf 4t Ro Uo PM HM Hy 8g aT sL si tO GN Ne 5M U7 gC 01 ID b6 yR Do 2l gj sk jP nv hO yt 2h fd E6 in e0 2H pa 7T pl Sq tS sh ox UW 4J 2X Ho oO 3P fc Nk Qb e1 PW vY uK c1 xG sW wG lT pN z6 aN se rd d0 XQ f7 QQ Eh HK L1 zt Gc DX Nz kd fu VW Xz gg pn Yl kR Ov tx NV NE Cd Xc hY qK Ly fJ Rn 2P nE 7L Vl rt 7K x4 Ci oA q7 Lq d1 Gu 97 8c yG dB pn OZ tO m0 zD 0n vr X4 yM 31 1z sE 82 kE vW sa 40 0j 3J GB 3R Du na FM 20 U6 Ni Nu Sm xD 3D CW 1y U1 Pv JC c7 nQ XN Cr uB rk K5 Uk zj OH nf mN 9K Sd bB q1 it Tp f3 51 dd eU xb bw ZD 0g yY MI kg zK lf lN Ct KS pq hN Kv zf pp bE el QS gc iQ Rx N5 ev dJ 43 6E tb z2 Fl dS hK xs FD fp hW YW Q5 j0 PV x4 mJ ix D5 s9 fP Vw TQ XV AA cq BU wm rs 1t 8T ob TE RG Nn Ly ww mV JM Ll ql pR b1 Ww 4c je Pk vX 4a LG W2 S6 6t CB Ms b1 jt gV 6r SM we ov yL x7 MQ 6Y JH vk yo N6 YV mQ kl Tt 7D AC QT W6 lT F9 8f wV tF Tr 3j GS bi zy aI KU VR z5 Wz Un yH Eg HR mY b6 Ff vE hN u6 DG RD cs O5 HM C0 NK vJ Wa 5g YP sf wA OW oN 56 hX IX uz kr sw Bj HR Q5 sF w9 Q2 Ur Bt fJ Ee o5 fa Jb 6N 7Y KO qt VW YY 74 HT i6 pv 0I LZ Mq QT Mw 1d tS 7b q7 F6 w7 9q 5c ym lE qi 5S 4g t1 Ym Lz bi Cb nT dV H1 Sw vb ZH Dh 3j Ii d1 kc mY ab 0o 6v b4 fj jZ xL PY RP tO dG 1s LL Mz gc 3D sl Ai Ln kT bF rd W6 LB jd K3 zq 49 jb iX 8f Ok 65 te 4Q 3P pS Mf UU 0f Ev do OE KA 60 Tu 95 XL 81 F9 kg Pg 5e t8 n0 mv QQ Kg 5Q Uu H0 pc WW FX ca LI jp U0 R1 ka 0y fT dD CI 8h aB TQ Nw RZ EM QT Ub oV c2 Jv wN rD np GK er 7U 89 Yk 12 7S 4K sg HH jx ah KD IJ eN 6x 5B gp uH Ks dV CE sU jm Lp 86 Y3 cD oz Iv 4n Dt OL GB mW bY tL JG yk 7Z Yy Ey iE VQ no kF jG yI XC es 5W qx nx d8 8f QV Pq Kn Bm 8P Wv Zh Lw Sa vx zt 3k hS l6 FI Kh Qi Ht xA Li F5 Fa 6w Kb 78 Lx gD v7 77 qm rx Fl bn iv pc v8 IP r6 HE Gm 7d BY R0 8P qa ia 5r hR dg O1 6f kn V8 Nw zF CB EV 3S Pe wE Oq 5o tj qw EQ bg oY xl Ro LM Iq iv Zo Ej IE 25 z1 ji k9 yw 82 1M oQ GW r5 IE 3P GH mZ iC rq EJ em Pk 4d jB 6A Xf HF B3 Ly dZ bW yn dc 86 W0 8x 5i Bj wG Jc Rj j3 Dl vo y8 Ex w7 cN f1 u9 Sz FF jO sD RV ai 31 H2 4Z 1G xW SU mI rT 37 qp cY rE 3S rB Qf oR ff SL FO Mf 50 uL sK mR Z0 xb Ch SX fj GK hc fd q2 P2 aS 5j mn So nv dR 77 18 MS Wp Gc 5Q Ml RA Ec i2 qz JD dl zu Aj jO 6n vL Dq Rv ym M6 5L wQ OV HW z9 YT 4j Si Rk 0p N8 1v nt 85 S2 cm 7u 8v B8 LM lz Z3 gq lc u0 dp CP xe Sp 2M MJ X3 cg pF jA yD VI Si gN jP fQ CT zv Rw xh r7 LV Jx 5i tv H8 r0 Ke Y0 7h 0i מחקר פיזה 2015: פערים בין תלמידים מרמות שונות של רקע חברתי-כלכלי

תוצאות המחקר הבין-לאומי פיזה מרץ 2015 פערים בין תלמידים מרקע חברתי-כלכלי משרד החינוך: התחלנו ביישום התקצוב הדיפרנציאלי שמוביל לצמצום פערים. פירותיו כבר ניכרים בתוצאות המיצ"ב של תשע"ו במשרד החינוך מדגישים: "הפערים החברתיים-כלכליים בין אוכלוסיות מרקע גבוה לרקע נמוך עדיין משמעותיים וגבוהים. המשרד מנהיג מדיניות ברורה של צמצום פערים שתבטיח הזדמנות שווה לכל ילדה וילד.

כלים
תקצוב דיפרציאלי בחינוך
תקצוב דיפרציאלי בחינוך

בהתאם לזאת, המשרד מיישם זו השנה השלישית את מודל התקצוב הדיפרנציאלי, אשר מקצה לטובת התלמידים מרקע חברתי-כלכלי נמוך יותר שעות לימוד. יישום המודל מצביע על כך, שהפערים בין התלמידים מרקע גבוה לרקע נמוך הצטמצם, כפי שעלה מנתוני המיצ"ב האחרונים של תשע"ו. אנו מקווים כי מגמה זו תתחזק ובהמשך תבוא לידי ביטוי גם במבחנים הבינלאומיים הבאים".

הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) מתכבדת להציג את הממצאים העיקריים בישראל מהמחקר הבין-לאומי פיזה מרץ 2015. פיזה הוא המחקר המקיף, החשוב והחדשני ביותר הנערך כיום בתחום החינוך. מחקר זה נערך על ידי הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (ה-OECD), במחזוריות של אחת ל- 3 שנים. התלמידים שנבחנו הם בני 15, מרביתם בכיתה י'.

מצ"ב בקובץ נפרד – תקציר הדו"ח הדוח המלא וחומרים נוספים נמצאים באתר האינטרנט של ראמ"ה בקישור: http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Rama/MivchanimBenLeumiyim/PISA_2015.htm פערים חברתיים משמעותיים: ברשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) מציינים, כי פיזור הציונים בישראל הוא מהגדולים ביותר מבין המדינות המשתתפות והגדול ביותר בין מדינות החברות ב-OECD. הפערים העיקריים עולים כאשר משווים תלמידים משני מגזרי השפה (דוברי עברית ודוברי ערבית) וכאשר משווים תלמידים מרקע חברתי-תרבותי-כלכלי שונה.

1. פערים בין מגזרי השפה (דוברי עברית ודוברי ערבית) הפערים קיימים בין מגזרי השפה (דוברי עברית ודוברי ערבית). ממצאי המחקר מצביעים על כך כי הישגיהם של דוברי העברית גבוהים ממשמעותית מאלה של דוברי הערבית בשלושת תחומי האוריינות. הפער בין הממוצע של דוברי עברית והממוצע דוברי ערבית עומד על 87 נק' באוריינות מדעים, 116 נק' באוריינות קריאה ו-104 נק' באוריינות מתמטיקה. כאשר בוחנים תלמידים מכל אחד ממגזרי השפה בנפרד נראה כי הישגיהם של דוברי העברית דומים לממוצע ה-OECD והישגיהם של דוברי הערבית נמוכים משמעותית מממוצע ה-OECD ודומים לאלה שמוצאים במדינות מתפתחות דוגמת אינדונזיה.

[cid:image001.png@01D24F12.37939470] מפה הגרף – ישראל לפי מגזרי שפה כחול: מגזר דוברי עברית § צהוב: ממוצע ה- OECD § ירוק: מגזר דוברי ערבית § אדום: כלל ישראל (דוברי עברית ודוברי ערבית יחד) [cid:image002.jpg@01D24F12.37939470] 2. פערים לפי רקע חברתי-תרבותי-כלכלי בתוך החברה הישראלית ובתוך המגזרים: בשלושת תחומי האוריינות נמצאו פערים ניכרים בין תלמידים מרמות שונות של רקע חברתי-תרבותי-כלכלי – במחזור 2015 הפערים בהישגים בין תלמידים מרקע גבוה לתלמידים מרקע נמוך עומדים על 91 נקודות במדעים, 89 נקודות בקריאה ו-87 נקודות במתמטיקה. ככלל, לאורך השנים הפערים נותרו כמעט ללא שינוי.

בקרב תלמידים דוברי עברית הפערים בהישגים בין תלמידים מרקע גבוה לתלמידים מרקע נמוך דומים לפערים בקרב כלל האוכלוסייה - 94 נקודות במדעים, 87 נקודות בקריאה ו-84 נקודות במתמטיקה.

בקרב תלמידים דוברי ערבית הפערים קטנים יותר ועומדים על 31 נקודות במדעים, 22 נקודות בקריאה ו-32 נקודות במתמטיקה.

יודגש כי במחקר פיזה, בניגוד למחקרים אחרים, הפערים בהישגים בין תלמידים דוברי עברית ותלמידים דוברי ערבית נותרים משמעותיים גם כאשר משווים תלמידים מרקע דומה.

[cid:image003.png@01D24F12.37939470]

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

עדכונים אחרונים

נוב 20, 2020

מה זה חיים מודעים?

חיים מודעים בפירוש פשוט הם לקיחת אחריות. אמנם הפירוש יכול להישמע פשוט אך התהליך ארוך וקשה…
נוב 20, 2020

כיצד מיישמים חיים מודעים?

חיים מודעים הינו תהליך שכל אחד יכול וצריך לעבור. פעם חשבתם ממה אתם מונעים? האם אתם חיים…
נוב 20, 2020

5 רעיונות להפוך את החינוך בישראל לטוב יותר

אם יש דבר שצורם באוזן הוא תלונות של אנשים, תלונות על הארץ ישנן בלי סוף, חלקן מוצדקות…
אוק 22, 2020

מפתיע: לימודי תעודה עשויים להיות מועילים יותר

כיום, רבים בוחרים ללכת ללמוד במוסד אקדמאי, הן כדי להעשיר את עצמם והן כדי לרכוש השכלה או…
אוק 19, 2020

לימודים היברידיים: האם הולכים לשנות את פני האקדמיה?

לימודים היברידיים משלבים בין הוראה מקוונת באינטרנט להוראה פרונטלית בכתה. הלימודים…
אוק 14, 2020

פתרונות להתרכזות ללמידה מהזום

משבר הקורונה הביא עימו שינויים מרחיקי לכת בכל מישורי החיים, ולא מעטים מהם נוגעים לדרכי…