צוות המרכז הרפואי פדה-פוריה עבר בהצלחה תרגיל ארוע רב נפגעים (אר"ן), אשר התחקה אחרי התוצאות ההרסניות של פיגוע טרור בעיר סמוכה.

כלים
צוות בית החולים פוריה מפנה את ה"פצועים". צילום: יגאל לוי
צוות בית החולים פוריה מפנה את ה"פצועים". צילום: יגאל לוי

ביום חמישי, ה-17 לנובמבר, התקיים במרכז הרפואי פדה-פוריה תרגיל אירוע רב נפגעים – אר"ן. על פי התרחיש שהעביר פיקוד העורף, בשעה 10:00 בבוקר נמסר לצוות על פיצוץ כתוצאה מפגוע טרור באחת הערים הסמוכות.

על פי התרחיש כתוצאה מהאירוע אותרו 64 נפגעים, כששה מתוכם ילדים מתחת לגיל 12.

בתרגיל נעשה שימוש לראשונה בצפון, ב"בובה חכמה", בובה שדומה מאד לאדם חי, אשר אף מדמה פציעה, ודימום ומשמיעה קולות כאב ובכי.

ד"ר ארז און אמר בתום התרגיל, "מבין כל המתארים שעלינו להיות מוכנים להם, אירוע רב נפגעים הוא המתאר הכי ממשי. זה עלול לקרות היום, מחר, ואנחנו צריכים להיות מוכנים, ללא שום התרעה מוקדמת ולתפקד בצורה הכי טובה שאפשר, כי בסופו של דבר מדובר בהצלת חיי אדם"

ד"ר ערן טלאור, יו"ר ועדת שע"ח, " לאחר שהתכוננו והתאמנו במהלך השנה האחרונה, תרגלנו היום בהצלחה מוכנות לתרחיש הכי צפוי והכי שכיח מבין מצבי החירום שאנחנו מתכוננים אליהם ".

ויסאם עראיידה, אחראי שע"ח סיכם, "מטרת התרגיל היא קידום המוכנות של המרכז הרפואי לטיפול בתרחיש אירוע רב נפגעים במתאר קונבנציונאלי. בוצע תרגיל הפעלה של המרכז הרפואי והמלר"ד על בסיס הצוותים שנמצאים בשגרה ללא הזעקת עובדים מהבית. אפשר לסכם ולומר כי הצוות הפגין רמה מקצועית גבוה והוכיח כי הוא מוכן וערוך לתרחיש מהסוג הזה".