'על הנוף למנוף'- מרוץ משגב ה-34 שהתקיים בשבת האחרונה 12/11, הביא אליו למעלה מאלף משתתפים שנהנו ממזג אוויר אביבי וריצה בנוף קסום במיוחד.

כלים
משתתפים במירוץ משגב ה-34. צילום: מוא"ז משגב
משתתפים במירוץ משגב ה-34. צילום: מוא"ז משגב

במזג אוויר אביבי 'לפי הזמנה', למעלה מאלף רצים בגילאי 3 ועד 75 (פלוס) נהנו מאחד מאירועי השיא של המועצה, בהפקת מחלקות הספורט, המוזיקה והאחזקה במרכז הקהילתי, היישוב מנוף ועשרות מתנדבים.

מקצי הריצה הארוכים חזרו למסלולים האהובים והיפים, על צלע הר אחים, כאשר הרצים שהרימו את ראשם מהשעון, נהנו מבקעת בית נטופה במלוא הדרה. הרצים, משכימי הקום, הוסעו לנקודות הזינוק, מקצה ה-10 ק"מ הוזנק בשעה 07:45 מהר אחים ומקצה ה-5 ק"מ הוזנק ב08:00 מצומת יודפת.

במקצה 10 ק"מ כללי ניצח תומר זלצמן מיובלים. תומר (שהינו גם רוכב מבטיח בנבחרת ישראל באופני הרים) קבע זמן מנצח של 36:28. למקום השני הגיע ארז איזנברג, מנהלו המקצועי של ענף הטריאתלון ומאמן בכיר, ולמקום השלישי הגיע יונתן שולט מעצמון. למקום הראשון במקצה ה-5 ק"מ הגיע ניר טלבי הצעיר עם תוצאה נפלאה של 17:46. למקום השני הגיע דור רייפר, במקום השלישי הכללי במקצה זכה ינאי סלוצקי מעצמון.

זהו המרוץ הראשון בו נמדדו זמני הביניים ופורסמו בזמן אמת באתר התחרות, כאשר העוקבים יכולים לצפות בתוצאות יקיריהם לאורך המסלול.

לצד הרצים המקצועיים היה מרגש לראות את החולצות הכתומות של קבוצות אתגרים וכפר כישורית. בנוסף לרצים שהשתתפו במקצים הרגילים, התקיים השנה 'מקצה מיוחד לרצים מיוחדים' באורך שלושה ק"מ.

הישוב מנוף ארגן יריד דוכנים של אמנים מקומיים, ציוד ספורט, כלי מטבח, מזון ועוד. מרכז המוזיקה של המרכז הקהילתי הציג הרכבי נוער והרכב הביג בנד, אשר הנעימו את זמנם של הנוכחים בין מקצי הריצה ושיוו ליריד כולו אווירה של מסיבת כפר נהדרת.

לצד המרוץ התקיימה, כמו בשנים האחרונות, צעדת היל"ה בגליל, כאשר השנה שודרג מסלול ההליכה האתגרי לאורך שישה ק"מ על מסלול חדש, לצד המסלול המשפחתי של שני הקילומטר.

את המרוץ הזניק רון שני שגם צעד במסלול האתגרי ורץ עם נכדתו במקצה העממי: "האירוע הזה הוא אחד היפים והמשמחים במשגב. אתה פוגש מאות חברים, רץ, צועד, שומע מוזיקה כיפית שהשכנים שלך (ואשתך) מנגנים ושרים, קונה מתנות לכל המשפחה ולעצמך, נהנה מאוכל טרי ובריא ופשוט נהנה מכל רגע. הילדים פה גדלים לתוך תרבות ספורט רב דורית ומתרגלים לרוץ כמו שהם לומדים ללכת. תודה גדולה ליישוב מנוף שהוליד את המיזם הזה, ותומך בו לאורך שנים, ולמרכז הקהילתי שלקח את האירוע הזה כל כך רחוק וקדימה"

עוז דודאי, מנהל מחלקת הספורט הוסיף: "זו זכות גדולה לארח את תושבי משגב למרוץ מקומי באחד ממסלולי הריצה היפים שישנם. כרץ הייתי מחכה למרוץ זה לאורך כל השנה, והיה לי לעונג גדול לראות את משפחות הרצים על דורותיהן, מגיעות ומשתתפות. זהו אחד מאירועי השיא של מחלקת הספורט ונעשה כל מאמץ כדי להמשיך ולשדרגו משנה לשנה"