קיבלתם סכום כסף גדול בהפתעה? יש הרבה דברים שתוכלו לעשות איתו, אבל כדאי שתכירו גם את דיני החוק והמיסוי. הנה כמה רעיונות וטיפים למימוש נכון של כספי הירושה

איך לבזבז את הירושה באופן נכון?
איך לבזבז את הירושה באופן נכון?

אנשים שמקבלים לידיהם סכום כסף גדול באופן לא צפוי לא תמיד יודעים מה לעשות איתו, בעיקר כשהם לא בקיאים במשמעות מבחינת מיסוי ודיני משפט. בנוסף, היום יש הרבה אפיקי השקעה אטרקטיביים שבאמצעותם ניתן לממש את פוטנציאל הירושה וליהנות ממנו לעוד הרבה שנים קדימה.

הדרך הסולידית לממש כספי ירושה היא לרכוש דירה. זו דרך שמתאימה למי שמקבל סכום כסף גדול במזומן, או למי שרוצה להשתמש בכספי ירושה נזילים כדי לגייס הון עצמי.

סוג הנכס שרוכשים תלוי כמובן בגובה הסכום והוא מחייב גם היערכות לטווח ארוך מבחינת שיקולי מגורים, השכרה או השקעה בלבד. בעלי נכסי נדל"ן שלא מעוניינים להחליף אותם יכולים להשתמש בכספי הירושה כדי לשפץ את הבית או הדירה. עלות שיפוץ ממוצעת מגיעה לכמה מאות אלפי שקלים לפחות, אז הירושה חוסכת מהבחינה הזו הוצאות מיותרות על נטילת הלוואות. בנוסף, כספי הירושה בדרך כלל זמינים באופן מיידי ומשפרים את יכולת המיקוח מול קבלני שיפוצים ואנשי מקצוע.

מה ההבדל בין השקעה בשוק ההון לבין טיול בחו"ל?

עוד דרך להשתמש בכספי ירושה היא להשקיע אותם בשוק ההון. מי שיודע לסחור בבורסה ישמח לקבל לידיו סכום כסף משמעותי שיאפשר לו לגלות גמישות ולבצע מהלכים, בעוד מי שמתעניין בתחום אך אין לו את המשאבים המתאימים יכול לעשות את צעדיו הראשונים בזהירות. היתרונות של השקעה בבורסה הם תשואה גבוהה בתוך זמן קצר, אך החיסרון הוא רמה גבוהה יחסית של סיכון.

לא חייבים להשתמש בכספי הירושה כהשקעה. רבים מנצלים את ההזדמנות כדי להגשים חלום, לקנות רכב או לנסוע לטיול ארוך בחו"ל. זו דרך טובה לא פחות מכל השאר, כי בסופו של דבר הכל תלוי במצב האישי שלכם ובנסיבות שבהן תקבלו את הכסף.

רגע לפני שאתם בוחרים מה לעשות: הכירו את חוקי הירושה

הטעות הנפוצה היא להשתמש בכספי הירושה מבלי להבין את ההשלכות והמשמעויות. רגע לפני שאתם בוחרים מה לעשות עם הכסף שקיבלתם, הכירו את חוקי הירושה והתייעצו עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות. החוקים העיקריים שרלוונטיים לגביכם הם הליכים שקשורים לצוואה ואלו שקובעים את זכויות היורשים. אחרי שתיכנסו לעובי הקורה תגלו הבדלים בין זכויות ירושה של בן זוג, ירושה של ידועים בציבור, ירושה במקרה של אימוץ ועוד.

כמו כן, בדקו את הליכי מימוש העיזבון כפי שמופיעים בצוואה ואת האפשרות לקיים דיון בדלתיים סגורות בענייני משפחה. אלו נושאים טכניים קטנים שיכולים לסייע לכם לממש את הכסף בצורה הטובה ביותר ולהימנע מתשלומי מס מיותרים. בכל אופן, תמיד מומלץ להתייעץ עם עורך דין ירושות.