מאריכים את חופשת הלידה - הצעת החוק הראשונה של ח"כ דב חנין שתעלה להצבעה בכנס החורף' קוראת להאריך את חופשת הלידה בתשלום ל-16 שבועות.

כלים
ח"כ דב חנין
ח"כ דב חנין

זאת, בהמשך ל"מחאת התינוקות", שהחלה בקיץ האחרון והתגברה עם פתיחת המושב - "מחאת התינוקות" היא הפגנה אינטרנטית שנוצרה בעקבות אם אמביציוזית, אסנת ואתורי. כאשר זו נכנסה להריון שלישי בהפרש של 14 שנים, היא גילתה להפתעתה שחופשת הלידה נותרה כפי שהיתה אחרי לידתה הקודמת, לפני 14 שנים. היא הקימה קבוצה בפייסבוק בשם "חופשת לידה זו זכות ולא הישרדות" ויזמה את "מחאת התינוקות". ההפגנה האינטרנטית היכתה גלים, והביאה לתנודות המדוברות - חוק ההארכה הקודם הביא לשינוי חופשת הלידה ל-14 שבועות, והפעם מנסים להוסיף עוד שבועיים ולהאריך ל-16 שבועות.

עם פתיחת מושב החורף, מחאת התינוקות מתחדשת ומתגברת, כשהנשים שעומדות מאחוריו דורשות לראות שינוי כבר בתקציב הקרוב. המחאה עדין פעילה בפייסבוק.

הצעת החוק תעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה כבר ביום ראשון הקרוב ה-20 בנובמבר, וביום רביעי שלאחריו תגיע להכרעת המליאה בקריאה טרומית (23 בנובמבר).

"הגיע הזמן לעשות צעד נוסף בהארכה של חופשת הלידה בישראל", אמר ח"כ חנין. "חופשת הלידה בתשלום בישראל קצרה מדי מבחינות רבות. אסור שגם חופשת הלידה תיצור פערים חברתיים בין נשים שיכולות להרשות לעצמן להאריך את חופשת הלידה על חשבונן, ובין אלו שידן אינה משגת נאלצות להכריע בין טיפול בתינוקן ובין עתידן התעסוקתי".

ח"כ דב חנין היה היוזם הראשון של חוק ההארכה הקודם של חופשת הלידה בתשלום מ-12 שבועות ל-14 שבועות, שאושר בכנסת ה-17.