מסע מפרך או הזדמנות פז?

אישה עובדת, עם ותק של לפחות שנה, זכאית לחופשת לידה של 26 שבועות, אך רק 7 שבועות מחופשת הלידה (לפי תאריך לידה משוער) מיועדים לתקופה של לפני הלידה. הריון גם ככה מלווה בתחושות רגשיות משתנות, בגלל ההורמונים שמציפים את הגוף, וכמו כן גם בקשיים לא מבוטלים ברמה הפיזית לאור השינויים שהגוף עובר נוכח העובדה שבתוך הבטן גדל לו איש קטן שתכף יצא אל העולם ויהפוך להיות מרכז החיים שלך.

כלים
מדריך לתכנון אירוע ברית - פורטל בריתות
מדריך לתכנון אירוע ברית - פורטל בריתות

אחד הדברים שהכי לא בא לנו להתמודד איתם בתקופה אינטנסיבית זו של סוף ההיריון, זה תכנון אירוע הברית או הבריתה. למי יש זמן וכוח להפיק אירוע כשהגוף עייף ואת הזמן את צריכה לחלק בין העבודה וההכנות הרבות לקראת הלידה? תכנון אירוע ברית/ה זו משימה שכולנו היינו מעדיפות לא להתמודד איתה כלל, על אף היתרונות הרבים שיש באירוע מסוג זה – בעיקר מניעת החברים והמשפחה מביקור אצלך בבית לאחר הלידה.

כולם רוצים לאחל לך מזל טוב, לראות את התינוק או התינוקת החדשים ולדרוש בשלומך לאחר הלידה. ואת? את רק רוצה לנצל כל דקה פנויה שהתינוק ישן, כדי לנוח ולישון גם בעצמך. בין החלפת טיטולים, הנקות, ואינסוף מידע שאת רוצה לקרוא בנוגע למציאות החיים החדשה והשלבים שאליהם התינוק תכף נכנס, הדבר האחרון שאת רוצה זה לארח אצלך בבית את החברים והמשפחה שמגיעים כמו טפטוף גשם שלא נגמר. עדיף לסיים עם זה במכה אחת, לכן אירוע ברית מילה או בריתה זו הזדמנות מצוינת לפתור את עצמך מהטרחה שיביאו המבקרים האוהבים.

עושים זאת בקלות

אירוע ברית או בריתה זה אירוע קטן, הפקת האירוע איננה דבר מורכב ומסובך, ועדיין כדאי למצוא את הדרך הטובה ביותר לעשות זאת בקלות וביעילות, בלי לבזבז זמן יקר וכוח פיזי נחוץ. בעידן האינטרנט אפשר למצוא מידע בקלות, וכך בלי לצאת מהבית למצוא ספקים שונים ומקומות לאירוע. אירועי ברית אמנם קטנים ולא מסובכים להפקה אך הם עדיין דורשים השקעה ומאמץ, גם כשאת רוב המידע את משיגה דרך החיפוש באינטרנט.

הדבר המסובך ביותר זה למצוא את המקום לברית, יש המון מקומות לאירועים קטנים, וכולם יבטיחו לך את האירוע הכי טוב שאפשר. האם באמת אפשר לסמוך עליהם? לא ממש.

מאחר ומדובר באירוע קטן יש המון מקומות לאירועים שהם לא ממש ערוכים לאירוע ברית. הם ינסו למכור לך את האשליה שהם עושים את זה המון ושהם ערוכים לאירועים מסוג זה, גם כשבמציאות הם בכלל פאב מעושן שמשמש מפלט לטיפוסים מפוקפקים בשעות הערב. אירוע ברית או בריתה לרוב נערכים בשעות היום, לכן כל מקום ישמח למלא את השעות ולהכניס את הכסף, ופה מתחילה הטרחה שאין בכוחו של האינטרנט למנוע ממך.

יש מי שעשה את העבודה בשבילך..

הדרך הנכונה לתכנן ולהוציא לפועל אירוע ברית מילה או בריתה, בקלות וביעילות, היא דווקא לא לפנות למקומות שמציעים את עצמם כאולם לברית, אלא לפנות לפורטלים שמרכזים ספקים וכבר עשו עבורך את הסינון לכל המקומות שאליהם לא תרצי להגיע! את רק צריכה להבין עם עצמך את קווי המסגרת ואת המגבלות שלך לאירוע, לפי המידע הזה אותם פורטלים יפנו אליך את הספקים שיכולים להתאים. במקום שאת תשקיעי מאמצים וזמן יקר בחיפוש אחרי ספקים, התמונה מתהפכת לטובתך – הם ירדפו אחריך ואת גם יכולה להיות רגועה שכל מי שפונה אליך כבר עבר סינון וביקורת.

קווי מסגרת כלליים

לפני שאת פונה לאותם אתרים שמרכזים ספקים לאירועי ברית או בריתה, עלייך להבין כמה דברים חשובים שיהוו את קווי המסגרת הכלליים לאפיון האירוע:

מה התקציב אותו תרצי להשקיע בעלות המנה? המחיר למנה באירוע ברית נע בסביבות המאה ₪ למנה. מקומות שמציעים מחיר של 60 ₪ למנה לרוב יתנו לאורחים באירוע שלך את השאריות מהבר מצווה של אתמול, ומקומות שיציעו מחיר שגבוה מ – 140 ₪ למנה כנראה חושבים שהם נפלו על מישהי שלא מבינה כלום ורק רוצה שהכל יעבור חלק. בין 90 ל – 120 ₪ זה הטווח הנכון למחירי מנה באירוע ברית או בריתה.

באיזה מקום תרצי לעשות את האירוע? יש לך אורחים שמגיעים מהצפון או מהדרום? את חייבת להבין מה המיקום הטוב ביותר עבור האורחים שלך ועבורך, וכדאי שהוא לא יהיה ממש קרוב לבית שלך – כל המטרה באירוע זה למנוע את הטיילת אצלך בבית

בחירת מקום לאירוע – אולם או מסעדה?

דבר נוסף וחשוב שעליך להחליט זה האם את רוצה אירוע באולם או במסעדה? כיום יש המון מסעדות לברית שמציעות אירוע מושקע ומדויק. העלות לברית במסעדה לרוב זולה הרבה יותר מברית באולם אירועים. גם אם המחיר נמצא פחות או יותר באותו הטווח, במסעדה תקבלי תפריט עשיר יותר והאוכל יהיה איכותי הרבה יותר מזה שיוגש באולם אירועים.

מתי כן עדיף לבחור באולם ולא במסעדה? כאשר האירוע שלך עולה על 100 מוזמנים, או אם את רוצה שיהיו בברית ריקודים, הפעלות לילדים, ודברים דומים שמצריכים שימוש במתחם מרווח, דבר שלא תוכלי למצוא במסעדה. במסעדה האירוע יהיה קצר יותר. האורחים מגיעים לסעודה טובה, טקס קצר עם ברכות ואולי גם חיתוך על ידי מוהל, ובזה זה נגמר. באולם אפשר למרוח את הזמן קצת יותר, מעבר לטקס והסעודה האורחים ינצלו את המפגש כהזמנות להתעדכן ולדרוש בשלומם של בני המשפחה והחברים. קחי בחשבון שברית באולם משדרת לאורחים שהשקעת יותר כסף ולכן הם גם ישימו סכום גבוה יותר בצ'ק לעומת ברית במסעדה.