יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, קיים היום סיור מיוחד ומפגש עם אנשי "השומר החדש" בקיבוץ גלעד במועצה האזורית מגידו בצפון, כדי ללמוד מקרוב על הצרכים והבעיות איתם מתמודדים החקלאים. לפיד: ״השומר החדש״ לא הוקם מפני שהם רוצים לקחת את החוק לידיים, אלא מפני שמדינת ישראל הרימה ידיים.

יאר לפיד בסיור עם אנשי השומר החדש. תמונות: דוברות
יאר לפיד בסיור עם אנשי השומר החדש. תמונות: דוברות

צריך לחזק את מערכת אכיפת החוק בישראל. זה אחד מהסעיפים מתוכנית 7 הנקודות של 'יש עתיד'." יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הגיע היום לסיור מיוחד שערך ארגון ה"שומר החדש" בקיבוץ גלעד שברמות מנשה. לסיור התלווה ח"כ חיים ילין מ'יש עתיד' - יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, וראש מועצה אזורית מגידו, איציק חולבסקי.

אנשי ה"שומר החדש" הציגו בפני לפיד את האתגרים איתם מתמודדים החקלאים בישראל ואת התוכניות המיוחדות שהם מקדמים לחיזוק ערכי הערבות ההדדית ואהבת הארץ.

ממחקר שנערך לאחרונה בכנסת עולה כי ישנה עלייה בארועי הפשיעה החקלאית בשנים האחרונות, דבר שמהווה פגיעה כלכלית ובטחונית קשה לחקלאים. אנשי ארגון "השומר החדש" מדווחים כי הם נאלצים להתמודד באופן יום יומי עם הצתות, גניבות, והרס של חלקות חקלאיות ותוצרת חקלאית.

במהלך הביקור ערך לפיד תצפית מיוחדת וראה מקרוב את האתגרים איתם מתמודדים החקלאים. לאחר מכן קיים לפיד מפגש עם עשרות מחברי ה"שומר החדש" שמתנדבים לסייע לחקלאים ולקדם את ערכי התנועה.

לפיד אמר בתום המפגש: "שמחתי לפגוש היום ישראלים צעירים שחוזרים אל הבסיס של הציונות – עבודת אדמה. חבר׳ה שהיו יכולים להיות עכשיו בדרום אמריקה, או לעבוד בהיי-טק, אבל מעדיפים לקום לפנות בוקר להוציא את הבקר למרעה, למסוק זיתים, לצאת לסיורי שמירה ארוכים כדי לעצור את מכת הגניבות. אנחנו צריכים יותר אנשים כאלה. מחוייבים, אכפתיים, שמבינים שהציונות היא פרוייקט שרק התחיל." והוסיף: ״השומר החדש״ לא הוקם מפני שהם רוצים לקחת את החוק לידיים, אלא מפני שמדינת ישראל הרימה ידיים. היא לא מצליחה לאכוף את החוקים שהיא עצמה מחוקקת.

אנחנו צריכים לחזק את מערכת אכיפת החוק בישראל , וזה סעיף אחד מתוכנית 7 הנקודות של 'יש עתיד'.

ח"כ חיים ילין: "חקלאות והתיישבות זה חלק מהציונות שלנו ואתם ב"שומר החדש", חלק מהציונות. זה שיש לכם 40,000 מתנדבים מוכיח שאתם מתחברים לערכים של הרבה מאד אנשים, ערכים שנוגעים בכל אזרחי המדינה." יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד השומר החדש: "אנחנו מקימים פה את כיתת הלימוד הגדולה והחשובה בישראל שתחבר בין הפלגים ובין הנוער לאדמה, תבטיח את המשך הקיום של השטחים הפתוחים, תאפשר לחקלאות בישראל לשגשג, ותהפוך את המודל הזה למודל לחיקוי בישראל ובעולם כולו. זכינו לארח את יאיר בשטח ולחשוף בפניו חלק מהפעילות, אנחנו מקווים שיאיר יראה את נושא החקלאות כנדבך דרמטי מרכזי בתהליכים שהוא מוביל, וישלב את זה ב-5 הנושאים המרכזיים על סדר היום הציבורי. אנחנו בשומר החדש, רוצים להפוך את הנושא לאחת מהאג'נדות המרכזיות שמנהיגים בישראל מובילים, לא משנה מאיזה פלג הם. יאיר מוביל את מפלגת המרכז, מבחינתנו הוא דמות חשובה וחשוב לנו שהמסר שלנו יעבור ויחלחל דרכו".

איציק חולבסקי ראש המועצה מגידו: "אני מברך את חברי הכנסת יאיר לפיד וחיים ילין על ביקורם בשטח המועצה ואת תנועת 'השומר החדש' שעושה עבודת קודש בסיוע חשוב ביותר לחקלאי המועצה בכלל ולבעלי עדרי הבקר בפרט, בשמירה חיונית על השטח ועל יכולת החקלאים לשמור על שטחי המרעה והעדרים. חקלאי מועצה אזורית מגידו מגשימים את הציונות במיטבה ובעזרת ה'שומר החדש' מקיימים את הערכים החשובים ביותר של האחיזה בקרקע וקיום חקלאות מצליחה וגאה. מועצה אזורית מגידו מקדמת מפעל השבת מי קולחין שיפריח את רמת מנשה ימנע סחף קרקע וישפר את פרנסת תושבי המועצה. חבר הכנסת חים ילין מסייע למועצה בת בתחומים רבים. "